0 امتیاز
212 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام من خانم 22ساله ای هستم که دوساله ازدواج کردم .من و همسرم دوماهه پیش یه ماشین خریدیم و به دلیل اینکه شوهر مشکل مالی داشت من البته به خواست خودم پسنداز شخصیم رو به ایشون دادم و شوهرمم در قبالش به من گفت که ماشین رو به نام تو میزنم ولی چون موقع سند زدن برادرشون هم اونجا بود این کار رو نکرد من از اونوقت مدام بابت هر چیزی ناراحت میشم و یکم سرد شدم از زندگیم .البته مشکل اصلیم خساست ایشونه راهنماییم کنید چطور این عادت رو از سرشون در بیارم باتوجه به اینکه شوهرم یه کارگر سادست و درامد انچنانی هم نداره

ممنون میشم

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
خانم محترم سلام
شما نفرمودید که پس انداز  شما از کجا امده ولی قبل از همه به‌خاطر بسپاریم که صفت بد همسر خسیس یا هیچ گاه درمان نمی‌شود یا با صبر و حوصله و با مشورت و...بتوان رفتار او را تعدیل و ترمیم کنیم. درمان قطعی‌ای برای این بیماری وجود ندارد؛ فقط با این شیوه‌ها می‌شود با او مدارا کنیم:

۱) طبیعت افراد خسیس را باور کنیم و بپذیریم که به بیماری امساک و خساست بیمارگونه دچار هستند. این باور باعث می‌شود تا رفتارهای او برایمان قابل تحمل باشد.
۲) مقابله به مثل نکنیم؛ این مقابله هیچ اثری جز تکرار رفتارهای نامطلوب او ندارد. حتی این رفتارها می‌تواند با شدت بیشتری تکرار شود.
۳) پیش از خرید هر وسیله‌ای برای منزل با همسرمان مشورت کنیم. با وجود اختلاف‌نظر، مشورت‌کردن ضروری است تا پس از خرید با لجبازی او روبه‌رو نشویم. به این ترتیب، مانع از جنجال شده و زمینه‌سازی کرده‌ایم.
۴) بعضی افراد مبتلا به خساست، تلاش می‌کنند تا این صفت نامناسب را اصلاح کنند. در این صورت با درک مشکلشان و تلاشی که برای ترک این صفت می‌کنند، به آنها کمک کنیم.
۵) زمانی که از رفتار همسرمان غمگین و عصبی می‌شویم، ناراحتی‌مان را ابراز کنیم؛ البته نه با دعوا و جنجال بلکه به او توضیح بدهیم که از رفتارهای او ناراحت می‌شویم و خجالت می‌‌کشیم. این توضیح و ابراز ناراحتی ما به شکل منطقی، تلنگری برای تجدیدنظر در رفتارهای نامناسب اوست.
۶) همان‌طور که می دانید این افراد در ابراز احساسات نیز ناتوان هستند. در مقابل این ناتوانی، لجبازی و بی‌اعتنایی نکنیم اما طوری رفتار کنیم که طرف مقابل هم با کمی کم‌اعتنایی ما روبه‌رو شود. با کمی تغییر در رفتارهای گذشته خود می‌توانیم به راحتی تغییراتی در رفتار همسرمان ایجاد کنیم.
- اگر فرزندمان از رفتار همسرمان رنجید، مقابله به مثل را به او یاد ندهیم. فقط به فرزندمان توضیح بدهیم که این عقیده پدر یا مادر توست و باید به عقیده آنها احترام بگذاری. فقط دفعه بعد طوری رفتار کن که با سرزنش او روبه‌رو نشوی.
۷) برای تقسیم دخل و خرج منزل، همفکری کنیم تا به تدریج تغییراتی در شرایط ایجاد شود.[۶]
توسط
سلام پس انداز من از طلاهایی بود که به صورت هدیه گرفته بودیم یا خود ایشون برام خریده بودن .
ضمنا من برای خرید خیلی چیز ها که معمولا مهم هستند باید کلی جر و بحث کنم
حتی لباس برای خودم و خودشون و موقع جایی رفتن
من حس میکنم باید یه مدت ریخت و پاش کنم و زیاد بخرم تا عادت کنه ضمن اینکه به حرف مادر شوهرمم خیلی گوش میده و هر کاری میخواد بکنه این که اونا چی بگن رو خیلی در نظر میگیره
توسط
سلام،دوست عزیز
متاسفانه ما خانم ها فکر میکنیم که هرچیزی که به عنوان هدیه وارد زندگی ما میشود یا هر تکه طلایی که همسرمان با زحمت فراوان آن را برایمان فراهم میکندمتعلق به شخص خودمان هست و مالک حقیقی و حقوقی آن هستیم در حالی که اینطور نیست و اینها سرمایه های زندگی مشترک ماست که قرار است روزی گرهی از مشکلی در زندگیمان بگشاید.حالا اگر به زحمات همسر کارگر و زحمتکش خود فکر کنیدو از طرفی به این مسئله که تمام هدایای دریافتی شما روزی از سوی همسر شما و با تلاش بی وقفه ی او جبران خواهد شد این سرمایه را پس انداز خود نمیدانستید.دیگر اینکه بسیار ناپسند است در جایی که همسر شما وسیله ای برای سوار شدن ندارد،شما انتظار داشته باشید که تنها وسیله ی موجود به نام شما باشد.پس انداز شما  فقط میتواند از ارثیه ی پدریتان یا کار کردن در بیرون منزل باشد.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 537
بازدید دیروز: 3678
بازدید کل: 9813974
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...