0 امتیاز
10.3هزار بازدید
در جهان بینی اعتقادی توسط
سلام خسته نباشید،تشکر از حوصله ای که برای پاسخ دادن به خرج میدید.من 28 سالمه و همسرم 34 سالشونه،3 سال تو عقد بودیم،3ساله عروسی کردیم..ضمنا ما دختر خاله پسرخاله هستیم..از اول ازدواج خیلی مشکلات داشتیم و همیشه دعوا و بحث میکردیم..الانم یه کم نسبت به گذشته بهتر شده چون من خیلی جاها سکوت میکنم و کوتاه میام،دیگه حوصله دعوا ندارم.بعد از عروسی ما خانواده هامونم دیگه با هم ارتباط ندارن جز در مراسم ها...اوایل خانوادش مخصوصا خالم خیلی تو زندگیمون دخالت میکردن و هر اتفاقی می افتاد زود بهش میگفتن و از من و خانوادم بد میگفتن؛همسرم هم چون دهن بین هستن و وابسته خانواده،هر چی میگفتن باور میکرد و اگه میدونستم اونا اشتباه میکنن بازم منو مقصر میدونست..خودشم میگه من هیچوقت تو روی پدر و مادرم وای نمی ایستم هرچند استباه از اونا باشه..همیشه اولویت رو به خانوادش میده..چون پدرشون کار نمیکنه خرج زندگیشونو ایشون و  برادر شوهر مجردم میده..و چون مغازه مون نزدیک خونه اوناست پدرش کمک میکنه میگه اونانم تو مغازه سهم دارن..بیشتر خرجشون با ایشونه گفتنی ام میگه وظیفه امه..منم پول خواستنی میگه ندارم،خرج دوتا خانواده رو چجوری بدم منم میگم تو اول در مقابل من و زندگی خودت مسئولی ،نباید از خرج من بزنی برا اونجا خرج کنی،من راضی نیستم...ولی براش مهم نیست میگه پول خودمه به توام میدم ولی به نسبت درآمدش به من خیلی کم پول میده..به اونا که میرسه انگار زبون نداره به من که میرسه دومتر زبون داره.. یک دهم احترم و کارهایی که برا خانواده ی خودش میکنه برا خانواده من نمیکنه..هر وقتم خانوادم میان خونمون اخم میکنه و زیاد حرف نمیزنه ولی به داماد و فامیلای خودش میرسه بلبل زبون میشه..من دوسش دارم هر وقت هم باهاش حرف میزنم میگه منم دوست دارم برات ارزش قائلم ،نمیذارم کسی پشت سرت حرفی بزنه...خونه خریدنی  ماشین خریدنی اصلا منو در جریان نذاشت من از خانوادش شنیدم...اونا بیشتر از من از کارهاش اطلاع دارن..بعدشم تو خانوتده من عروسی و مناسبت بودنی با دعوا پول میده برا خانواده ی خودش ولخرجی میکنه..هنوز من از خیلی هاش خبر ندارم..یواش یواش صداش درمیاد..برا خانواده خودش 12 ماه سال خرح میکنه برا خانواده من تو مناسبتهام راضی نیست خرج کنه..ببخشید طولانی شد مشکلاتم زیاده سعی کردم کوتاه بنویسم..اگر تو تلگرام هستید بی زحمت لینک گروه رو بدید...خیلی ممون از لطفتون...اجرتون با خدا...

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
این مسایل در بسیاری از خانواده ها وجود دارد و باید توسط شما و همسرتان به درستی مدیریت شود. شما باید بارها و بارها با همسرتان گفتگو کنید و با صمیمیت در باره چگونگی مواجهه هر دوی شما با خانواده ها به یک تفاهم و نقطه مشترک برسید. اگر هردوی شما بدانید که در مقابل خانواده ها چگونه باید برخورد کنید تا دیگری نیز راضی باشد مشاجرات شما بسیار کم خواهد شد. باید به همسرتان بگوئید که یک رفتار یکسان را در مقابل هر دو خانواده  داشته باشد البته باید این مساله را از قبل صحبت کنید ن وقتی که مساله خاصی پیش می اید. در مقابل اطلاع از کارها باید این مساله برای او جا بیفتد که این مساله چقدر برای شما اهمیت دارد که از کارهای او زودتر از سایرین اطلاع پیدا کنید. گاهی لازم استکه با او در مورد این مساله صحبت کنید که دوست داشتن فقط گفتن به زبان نیست و این مساله باید در عمل دیده شود. از او بخواهید دوست داشتنش را با رفتار مناسب نسبت به شما و خانوادهتان نشان دهد و در کنار این مسایل شما نیز سعی کنید که رفتار مناسبی داشته باشید هم با او و هم با خانواده اش تا او انگیزه بیشتری دراین باره پیدا نماید.
توسط
سلام،با تشکر از کارشناس محترم
نکته ای در اینجا لازم به ذکر است که از قلم افتاده. آن هم این که  از نظر شرعی در صورت نیاز پدر یا مادر بر پسر واجب است که نفقه ی آنها را بدهد.اما برای دختر واجب نیست.و البته این خواهر محترم هم بدانند که مطمئناً رفتار نیکوی همسرشان با پدر و مادر تاثیرات بسیار مثبتی در آینده خود ایشان خواهد داشت.بر اساس قانون عمل و عکس العمل یا کارما
توسط
با سلام..ممنون از توجهتان..من مخالف رسیدگی به پدر و مادر نیستم ولی هر چیزی به اندازه قابل قبول است و چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است..و برای رفع نیازهای ضروری شان ناراحت نمیشوم ولی برای ریخت وپاش و خرجهای اضافی شان دلخور میشوم..وسایلی که خودمان نیاز داریم و نمیتوانم بخرم ولی برای منزل پدر و مادرش تهیه میکنه.
توسط

با سلام

اتفاقا این مشکل هم برای من افتاده و هنوز هم هست الان به خاطره دخالت و بد دهنی پدر زنم 20 روز از هم جدا هستیم ن طلاق   با این حال که همدیگر را دوست داریم  فقط این دخالت دخالت دخالت زندگی ها را از هم می پاشه

توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
28- این مدت دوری بسیار اسیب زننده است. شما و همسزتان نباید بگذارید کار به این جا بکشد. دخالت وقتی ایجاد میشود که شما دعوا و بحث زناشویی را به بیرون از حریم خانه میبرید که بسیار اشتباه است. زن و شوهر باید ان چنان باهم صمیمی و یکی باسند که در بدترین دعوا ها هیچکس متوجه ان نشود.
در حال حاضر برای احترام به بزرگتر این بار را با عذرخواهی مساله را حل کنید و همسرتان را نیز خوشحال کنید. ولی در دفعات بعدی به همسرتان تاکیدکنید تا در مقابل افراد دیگر هرچقدر نزدیک ظاهرسازیکند تا این مسایل پیش نیاید. سعی کنید در دوره های مختلف زندگی بیشتر و بیشتر به همسرتان نزدیک شوید و از خواسته ها و نیازها و مشکلاتش بپرسید تا او نیاز به بیان ان به دیگران نداشته باشد. هر چقدر شما از او  دور شوید او به دیگران نزدیک میشود. پس باید بسیار با او صمیمی باشید تا مشکلاتتان را فقط بین خودتان حل کنید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1523
بازدید دیروز: 3005
بازدید کل: 9839820
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...