0 امتیاز
287 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
با سلام و تشکر از راهنماییهاتون.
من این سوال رو چند بار پرسیدم اما نمیدونم چرا حذف میشه,لطف کنین کمکون کنین.
من یک خواهر دبیرستانی دارم که با تمایل خودش و وجود خواستگاران زیاد که به خاطر مرقعیت خوب و چهره ی زیباش میان نزدیک به ازدواج هستش.
از طریق مشاور مدرسه شون مطلع شدیم که با پسری به مدت 8 ماه در ارتباط بوده.
مادرم که مذهبی هم هستن با ملایمت تونستن با خواهرم درابن باره صحبت کنن و متوجه شدیم تا بوسیدن و عکس گرفتن هم متاسفانه پیش رفتن,و الان حدود دو هفته هست که رابطه شون رو قطع کردن و خواهرم بسیااار پشیمون هستش.
حالا سوال مادرم اینه که الان و با این شرایط جواب دادن و ازدواج کردن خواهرم درسته؟
و اینکه خدایی نکرده بعدا تمایلی به اون پسر و ایجاد رابطه دوباره ایجاد نمیشه؟
و یا از سمت اون پسر مشکلی پیش نمیاد؟
باید چه کنیم؟
خواهرم شدیدا دوست داره ازدواج کنه

2 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)

دوست عزیز از نظر ما سن ازدواج باید مبتنی بر سه اصل بلوغ جسمانی، بلوغ روانی و بلوغ اجتماعی باشد. منظور از بلوغ جسمانی دوران توانمندی فرد از نظر تولید مثل است كه برای دختران از حدود سنین 12 تا 14 سالگی و در پسران از حدود 14 تا 16 سالگی شروع می‌شود. بلوغ روانی، عنوانی است كه روان‌پزشكان از آن تحت عنوان رشد شخصیت نام می‌برند. از لحاظ حقوقی نیز بلوغ روانی با عنوان رشد شناخته می‌شود. اما اختلافی که ما با حقوقدانان در این زمینه داریم این است که حقوقدان‌ها به حداقل كفایت می‌كنند و معتقدند فقط كافی است فرد توان تشخیص مصالح خود را داشته باشد ولی عقیده روان‌پزشكان و اصولا مكاتب روان‌شناختی بر این است كه فرد باید از لحاظ شخصیتی، توانمندی، پختگی و رشد به مرحله‌ای برسد كه نه تنها نسبت به خود شناخت كافی پیدا ‌کند و بتواند مصالح خود را تشخیص بدهد بلكه نسبت به فردی كه در نظر دارد با او ازدواج كند نیز شناخت كافی به‌دست آورد.
بلوغ اجتماعی به معنی توانمندی لازم برای اداره امور خانواده، همسر و فرزندان است. این امر، مستلزم برآورده‌شدن نیازهای اقتصادی، بهداشتی،‌ علمی، آموزشی و... برای گذراندن زندگی است تا فرد بتواند با آن، مسكن و حداقل نیازهای خانواده را تامین كند.با این تفاسیر برای اینکه مطمئن شوید ایا خواهر شما به این رشدمخصوصا شخصیتی رسید ه است یا نه بهتر است که حضورا به مشاوری حاذق در رمینه قبل از ازدواج رجوع کنید تا کاملا تمامی جوانب بررسی شود.موفق باشید

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
سلام دوست عزیز حتما با مراجعه به مشاور قبل ازدواج از اسیب های اینطور ارتباطات وموارد احتمالی  پیشگیری کنید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

4 نفر آنلاین
0 عضو و 4 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 876
بازدید دیروز: 2248
بازدید کل: 9826043
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...