0 امتیاز
790 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
با سلام. شوهرم علاقه زیادی به نگهدار ی حیوانات دارد در صورتیکه من متنفرم. یک مدت اکواریوم ماهی داشت بعد کبوتر بعد مرغ و خروس و الان قناری. او برآی من و فرزندم وقت زیادی نمی گذارد ولی در عوض به محض آمدن از سر کار به سراغ قناری های خود می رود واین را هم بگم که هزینه زیادی هم برای خرید آنها پرداخته .زمانی که من اعت اعتراض میکنم اعتیاد سابق پدرم را پیش می کشد و می گوید هرویین که نیست در صورتی که پدرم به دلیل راهنمایی اشتباه پزشکش معتاد شده و بعد ترک کرد و اصلا هم برای ما کم نمی گذاشت. ضمناً شوهرم فوق لیسانس و خودم هم همین طور. جدیدا در رابطه جنسی مان نیز از سکس حیوانات برای تحریک من به خیال خودش حرف می زند که من اصلا خوشم نمی آید و حس بدی بهم دست می دهد. ببخشید ولی از چیز های دیگری برای دخول استفاده میکند که واقعاً احساس گناه می کنم ولی توجه زیادی به نظر من نمی کند بعضی وقتها حتی کار به دعوا هم می رسددیگر هنگام نزدیکی بیشتر از او می ترسم .نگرانم به خصوص در رابطه با آینده پسر کوچکم که نکند از او تاثیر پذیرد و وقت و زندگی اش را به مسایل بی خود هدر دهد ممنون میشم راهنماییم کنید

2 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
در پی پژوهش های متعدد مشخص شده که نگهداری و ارتباط با حیوانات خانگی می تواند اثرات مثبتی در بهبود سلامت درونی افراد داشته باشد. برخی از پزشکان و روانشناسان اعتقاد دارند که با حضور حیوانات خانگی ، روابط بین انسانها افزایش می یابد و امروزه در این شکی وجود ندارد که حیوانات نوعی تسریع دهنده بهبود رفتاری در اجتماع هستند.
از حیوانات می توان برای بهبود شرایط افرادی که در معرض ناتوانائی های روحی وجسمی قرار دارند استفاده کرد و افزایش و نزدیک شدن حیوانات خانگی به روابط انسانی از طریق ایجاد حمایت عاطفی می تواند از وقایع استرس زا بکاهد.
کسانی که حیوان خانگی نگهداری می کنند از افسردگی کمتری رنج می برند،
در موقعیت های استرس زا بهتر می توانند شرایط را تحمل نمایند، فشارخون کمتری هم دارند.
ارتباط و وابستگی روحی که میان حیوان خانگی و صاحب او ایجاد می‌شود می‌تواند تا حد همان روابط بین انسانی (مثل رابطه یک خواهر و برادر و یا رابطه دو دوست صمیمی) مستحکم و عمیق شود و به همین ترتیب می‌تواند، فواید روحی- روانی مشابه آن را هم داشته باشد. از دست دادن و مرگ این حیوان خانگی گاهی با عوارض روحی شدید برای فرد صاحب آن همراه می‌شود که شبیه داغ‌دیدگی عزاداری‌هایی است که در هنگام فوت یکی از اقوام اتفاق می‌افتد. صاحب این حیوان ممکن است به هیچ عنوان تحمل و ظرفیت پذیرش بیماری یا مرگ حیوانش را نداشته باشد و به دنبال بروز چنین مشکلاتی، با عوارض و پیامدهای ناخوشایند روحی و روانی که گاهی غیرقابل جبران هستند و زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهند روبه‌رو شود.

انگیزهایی که سبب می شود تا افراد مبادرت به تهیه و نگهداری حیوان خانگی کنند بسیار حائز اهمیت است بنابراین این افراد را دسته بندی می کنیم افرادی که حیوان خانگی تهیه و نگهداری می کنند شامل موارد زیر هستند:
1-کسانی که عاشق حیوانات می باشند و بار مسئولیت اشرف مخلوقات بر دوش آنها سنگینی می کند. این افراد از کودکی با حیوانات آشنا بودند. این افراد حیوانی را که تهیه و نگهداری می کنند همچون عضوی از خانواده خود می پندارند و به تمام مسایل بهداشتی و درمانهای بموقع انگلی و واکسیناسیون این حیوانات اهمیت می دهند. خود این افراد به دو دسته تقسیم می شوند:
الف_ آنهای که به صورت افراطی علاقه به حیوانات دارند و کلا انسان را مزاحم و نابود کننده حریم حیوانات می دانند.ب- آنهای که به صورت معقولتر علاقه به حیوانات دارند و کلا تلاش می کنند که حیوانات در کنار و حمایت انسان به زندگی خود ادامه دهند
2- افرادی که تنها هستند و به دنبال موجود و یا فردی می گردند تا تنهای خود را با آن پر کنند. این افراد امکان دارد علاقه خاصی به حیوان نداشته باشند در صورتی که حیوان مورد نظر انتظار آنها را برطرف کند آنها نسبت به حیوان علاقمند می شوند و در غیر این صورت از نگهداری حیوان خانگی پشیمان می شوند.
3- افرادی که دچار بیماریهایی افسردگی و یا اختلالات روانی شده اند. این افراد حتما باید با روانشناس خود مشورت نمایند. این افراد بهتر است حیوان بالغ و تربیت شده تهیه نمایند تا انتظارات آنها را برآورده کند، کسانی که به این منظور حیوان خانگی تهیه می کنند باید بدانند که حیوان خانگی در بر طرف کردن اختلات روانی بسیار موثر است ولی همان حیوان می تواند سبب آشفتگی های روانی بیشتر نیز شود ( افسردگی صاحب حیوان بدلیل بیماری، یا اختلالات رفتاری خود حیوان خانگی).
4- مد پرستها: این افراد کسانی هستند که بیشتر برای اینکه به دیگران نشان دهند که آنها هم در جامعه مدرن، دارای جایگاهی هستند اقدام به تهیه حیوان خانگی می کنند. از دید دامپزشکان این افراد بیشترین خطر برای بهداشت عمومی جامعه و دوستداران حیوانات هستند. چون این افراد به حیوان خانگی همانند کالای جهت تبلغ خود می نگرند و ارزش درمانی و بهداشتی برای حیوان خانگی قائل نیستند. این افراد جهت نشان دادن مد حیوان خانگی خود را به نمایش عموم می گذارند و سعی می کنند ناتوانیها و سرخوردگی در نزد جامع را توسط حیوانات معصوم و بی گناه پوشش دهند. این افراد عموما برهم زننده نظم عمومی جامعه هستند
5- کودکان و نوجوانان: اصرار و پافشاری آنها موجب می شود تا والدین اقدام به تهیه حیوان خانگی برای آنها نمایند. توصیه می شود والدین قبل از تهیه حیوان خانگی با دامپزشک در مورد شرایط نگهداری حیوان خانگی مشورت نمایند. این افراد نیز به دو دسته تقسیم می شوند:
الف- کودکان و نوجوانانی که در دست دوستان خود حیوان خانگی دیده اند و علاقمند به حیوان خانگی می شوند. بیشتر این افراد دچار علاقه گذرا می شوند و بعد از مدتی از تهیه حیوان خانگی پشیمان می شوند
ب- کودکان و نوجوانانی که کاملا علاقه به حیوانات دارند. این افراد باید شرایط محیطی و خانوادگی به آنها یاد آوری شود زیرا اگر خانواده و یا اجتماعی که با آن زندگی می کنند حیوان آنها را نپذیرد دچار سرخوردگی شدید می شوند.
0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
دوست عزیز ممکن است همسر شما برای رهایی از تهایی وتنش سراغ حیوانات وپرندگان می رود بررسی بفرمایید وکمی بیشتر به ایشون بها بدهید وبا تحسین وتشویق وقدر شناسی واقتداربخشی به ایشون وبا کمال احترام ومحبت ایشون رو جذب خودتون کنید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 458
بازدید دیروز: 1638
بازدید کل: 9789338
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...