0 امتیاز
198 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
باسلام خدمت استاد محترم
من پرسشگر سوالی ک گفتم تو یک طبقه با مادرشوهر و برادر شوهرم تو یک ساختمان زندگی میکنیم هستم راستش مسئله ای هس سر اینه ک خانواده شوهرم اصلا نمیتونن حرفی ک بهشون میزنم تو دلشون نگه دارن و آگه منم بهشون چیزی رو نگم میگن پنهان کاری کردی ک بیشتر این مورد رو مادرشوهرم میگه و از پنهان کاری شدیدا متنفره و میگه چی میشه دیگران بدونن ما چیکار میکنیم تو زندگیمون  در صورتی ک خانواده خودم کاملا برعکسه و هر کسی زندگی خودشو میکنه هر چقدر هم باهاش با احترام در مورد اینکه هر کسی زندگیش ی حریمی داره میگه پنهانکاری همون دروغه چ فرقی داره بخاطر همین بچه هاشم اینطور تربیت کرده ک هیچ چیزیو ازش پنهان نکنن برای مثال قبل رفتن ب مسافرت باید همه رو باخبر کنیم یا زنگ بزنیم این موضوع رو تعمیم بدید ب تموم موارد با اینکه یک ساله ازدواج کردم اما خیلی خسته شدم از زندگی ک کسی همش بهم خط بده یا اینکه بگه اینکارو بکن اینکارو نکن یک مسئله دیگه اینه چون خواهر شوهر ندارم جاریای من همه کارای مادرشوهرمو انجام میدن البته خودشون راضین از این بابت و اکثر روزای هفته اونجان از صب تا شب ولی من خیلی ناراحت میشم وقتی میبینم اینا همش میرن میان یا کاراشو میکنن و توقع دارن منم مث اونا برم بیام اما من زیاد اینطور نیستم و از این همه راحتی بینشون عذاب میکشم در صورتی ک خانواده خودم حدو مرز برا عروس داماد دارن ومث مهمون باهاش رفتار میکنن نمیدونم کار اینا درسته یا کار من گاهی اوقات فکر جدایی ب سرم میزنه واقعا دیگه نمیدونم چیکار کنم آیا تصمیمم درسته یا ن ممنون از راهنماییتون

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
16- اولا اینکه مساله شما اصلا به قدری حاد نیست که فکر جدایی بکنید. باید خدا را شاکر باشید که مشکلات عمده و جدی ندارید. در مورد رفتار درست هردوی این رفتارها می تواند در جای خودش و با رعایت احترام به نظر و سلیقه افراد متفاوت باشد. پس نمیتوات کسی را مقصر دانست. شما باید دقت کنید که نحوه تربیت و دیدگاه خانواده ها متفاوت است و در هنگام ازدواج باید بان دقت شود که این تفاوتها نباید خیلی زیاد باشد تا اینگونه مشکلات پیش نیاید. اما اکنون که به این مشکل برخوردید باید سعی کنید تا به مرور زمان و با کمک همسرتان خود را با ان وفق دهید. برلی این کار از طرفی باید سعی کنید انها را درک کنید و کمی انعطاف داشته باشید و تا جایی که به مشکل بزرگی برنمیخورید با انها همراه شوید. از طرفی سعی کنید روش زندگی خود و عقاید خود را ضمن احترام به عقیده انها به انها توضیح دهید تا کم کم نظرات شما را بپذیرند و به ان احترام بگذارند. البته این نیازمند زمان طولانی است اما رفتار محبت امیز و با سیاست شما میتواند این مساله را سرعت بخشد. اگر دیدتان به تمام مسایل مثبت باشد و بدبینانه نگاه نکنید خیلی از رفتارهای انها را از روی خیرخواهی و یا نهایتا از روی عادت میببنید نه خط دادن و... پس کمی دیدگاهتان را تغییر دهید و با تبیین خطوط و حدود زندگی خود برای انها مسیر خود را مشخص نمایید.
توسط
استاد گرانقدر در مورد سوال دوم ک جاریای من راحتن جوابی دریافت نکردم خواهشا راهنمایی کنید
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
4-دوست عزیزدرپاسخ قبلی من اشاره کردم.مجددا یاداوری میکنماولا اینکه هیچ وقت خود را با جاری خود مقایسه نکنید شما به عنوان یک انسان اگر تشخیص میدهید که کمک کردن به مادر شوهر کار درستی است پس با توجه به شخصیت خود به مادر همسرتان کمک کنید ومحت ورزید.از محبت خارها گل میشود  تاجایی که به مشکل بزرگی برنمیخورید با انها همراه شوید. از طرفی سعی کنید روش زندگی خود و عقاید خود را ضمن احترام به عقیده انها به انها توضیح دهید تا کم کم نظرات شما را بپذیرند و به ان احترام بگذارند. البته این نیازمند زمان طولانی است اما رفتار محبت امیز و با سیاست شما میتواند این مساله را سرعت بخشد.موفق باشید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 942
بازدید دیروز: 1221
بازدید کل: 9831250
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...