0 امتیاز
183 بازدید
در جهان بینی اعتقادی توسط
با عرض سلا م و خدا قوت...

با خواندن راهکارهای شما سوالات زیادی برایم روشن و حل شدند ..ازتون بسیار ممنونم..

خدارو شکر مشکل شدیدی تو زندگیم ندارم..فقط چیزی که وجود داره و بعضی وقت ها اذیتم میکنه..اینه که احساس میکنم همسرم عزت نفس و جرات کافی برا نه گفتن و ابراز وجود در مقابل خواسته های پدرشون ندارن...


حتی اگر اون خواسته ها ناحق به نوعی دخالت باشند..البته قصدم بی احترامی به پدرشون نیست ..ولی فکر میکنم همسرم نباید جوری باشه که بهش دستور بدن یا امر و نهی کنن..مثلا حتی مواقعی که پدر و پسر کنار هم ایستادن اگر من وارد بشم همسرم با حالت بدی بهم نگاه میکنه انگار کار بدی میکنم...

یا اینجور مواقع کنا من نمی ایسته و از قصد میره کنار پدرشون..واگر بهاهش صحبتی داشته باشم عمدا بلند بلند مطرح میکنه تا مثلا پدرشون فکر نکنه راجع به ایشون بوده...ولی خودشون مدت ها بیرون شروع به صحبت میکنند و اگر من رو ببینن پدر شوهرم با حالت مسخره کننده ای به همسرم نگاه میکنه که یعنی همسرت امده فضولی...

اگر شوهرم چیزی هم برام بخره همش میگه گرونه یا اشتباه کردی چرا اونجوری نخریدی و خلاصه امر و نهی میکنن..منم به عنوان همسرش دلم میخواد شوهرم تکیه گاه باشه و اونقدر قوی که کسی اینطوری باهاش رفتارنکنه..

میگین چه رفتاری پیش بگیرم تا خودم اذیت نشم و همسرم از عزت نفس داشته باشه؟ممنون

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
6-دوست عزیزاینکه در مقابل پدرشان بایستند وجواب دهند اصلا کار درستی نیست عزت نفس تحت تأثير عوامل بسياري ساخته مي‏شود، از جمله:
 1- شيوه فرزندپروري: در سال‏هاي اوليه زندگي، كودك به شدت تحت تأثير برداشت ديگران بخصوص والدين خود قرار دارد. اگر احترام كودك را حفظ نمائيم، به حرف‏هاي او گوش دهيم، براي او وقت بگذاريم، رفتار خوب او را تشويق كنيم و نه اينكه فقط به دنبال تصحيح اشتباهات او باشيم، از تهديدهاي بي‏اساس اجتناب كنيم و بسياري از موارد ديگر كه پدران و مادران به خوبي از آنها آگاهند، به تدريج پايه‏هاي يك عزت نفس بالا را در او تقويت نموده‏ايم.• اگر مي‏خواهيد عزت نفس مطلوبي داشته باشيد:
1- خود را به عنوان شخصي منحصربه فرد با توانايي‏هاي خاص دوست داشته باشيد.
 2- به ويژگي‏ها و توانايي‏هاي هر چند كوچك كه تنها از عهده شما برمي‏آيند، افتخار كنيد.
 3- براي غلبه بر ترس‏ها و نگراني‏هاي خود از يك موقعيت خاص، با آن موقعيت روبرو شويد.
 4- احساسات خود را مخفي نكنيد و سعي كنيد به شيوه‏اي مناسب آن را بروز دهيد.
 5- روزانه در هنگام انجام هرگونه فعاليتي، به خود اطمينان داشته باشيد.
 6- سعي در تغيير دادن افكار و رفتار ديگران نداشته باشيد.
 7- بر شغل يا موقعيت اجتماعي خود كنترل داشته باشيد، نه اينكه موقعيت‏ها بر شما حكمراني كنند.
 8- به عنوان يك انسان با ويژگي‏هاي منحصر به فرد، به رشته تحصيلي، شغل و مقام خود ارزش بدهيد نه اينكه رشته يا شغل به شما ارزش دهد.
 9- در برقراري روابط با ديگران پيشقدم شويد.
 10- از پيشداوري عجولانه و قضاوت‏هاي بي‏اساس در مورد ديگران دوري كنيد.
 11- در موقع صحبت با ديگران، تماس چشمي با مخاطب خود برقرار كنيد.
 12- به جاي تكيه بر نتايج سنجش ديگران، بهتر است به معيارها و ارزش‏هاي محكم خود در زندگي تكيه كنيد.                                                                            به جز موارد بالا باید او را در این مسیر حمایت کنید و تشویق نمایید تا بیشتر بتواند خودش را نشان دهد. از سرکوفت و اشکال گرفتن خودداری کنید ولی برای تحریک او برای داشتن شخصیت محکم باو همواره بگوئید که میدانم تو میتوانی و من بتو اعتماد و اطمینان دارم که از پس این مسایل بر میایی. بطور کلی باید او را پشتیبانی نمایید تا او انگیزه پیدا نماید تا با قدزت بیشتری در برابر مسایل مختلف بایستد. مطمین باشید غر زدن دایم باو و  گفتن ایرادهایش بصورت مستقیم مساله را حاد تر خواهد نمود.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 3229
بازدید دیروز: 1540
بازدید کل: 9845510
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...