0 امتیاز
224 بازدید
در جهان بینی اعتقادی توسط
با عرض سلام و خسته نباشید
همسر من چند ماهی است در یک اداره دولتی مشغول به کار هست..ایشان بسیار مهربان و مسئولیت پذیر هستند و بسیار علاقه به کمک به دیگران دارند

مسئله ای که فکر مرد مشغول کرده این است که..چندین مرتبه همکار خانوم خود را که منزلشان در نزدیکی ماست با خود به اداره می برند البته به من هم گفتند و من با اون خانوم ارتباط دوستانه تلفنی بر قرارکردم..و به شوهرم هم اعتماد کامل دارم..

سوالم اینه که اینکار به نفسه اشکالی ندارد؟و اگر دارد چه رفتاری با شوهرم داشته باشم و چطور بگویم کار شما صحیح نیست ..ناگفته نباشد که ایشان بسیار حساسند و این مسئله را بازگو کنم میترسم جبهه بگیرند و ناراحت شوند لطفا کمکم کنید..ممنونم..

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
27-دوست عزیزبه نظرم مشکل را خودتان تا حدودی تشخیص داده اید. اسمش را می شود گذاشت حسادت زنانه. مثل همه حس های دیگر، تا حدی منطقی است و اگر از حد بگذرد و بی منطق شود، نه فقط سلامت و آرامش روان شما، که رابطه شما و همسرتان را هم تخریب می کند.
 نکته مهم تشخیص این است که این حس شما، آیا واکنشی منطقی به رفتار همسرتان است یا ناشی از حساسیت بیش از حد شما. با توضیحاتی که خودتان داده اید، به نظر من تشخیص دوم درست تر به نظر می رسد. نکته خاصی در رفتار همسرتان نمی بینم که بگویم او باعث و بانی این حس شماست. . هیمن هم خودش برای شما یک درس است: حساسیت زنانه شما، نتیجه ای جز فاصله بیشتر شما و همسر شما ندارد.اما اگر واکنش منطقی باشد باید با همسر خود رابطه صمیمی ایجاد کنیدودر فضایی صمیمانه با ایشان صحبت کنید بدون اینکه ایشان را متهم کنید.بلکه با مهربانی،خوبی های ایشان را عنوان کنیدواز دغدغه خود بگوییداینکه از دوست داشتن زیادنسبت به این مسیله نگران هستید مثلا با این عناوین می توان انتقاد را به عملی سازنده مبدل نمود :« آیا بهتر نبود ؟» ،« آیا صلاح می دانی ؟» و...در ابتدای صحبت تاکید کند که قصدتون از مطرح کردن، رسیدن به حسن تفاهم است پیشاپیش یادآوری نماید شاید اصل ماجرا یک سوء‌تفاهم باشد، غرض از صحبت، رفع کردن آن است.
سعی نمایند از نکات مثبت شخصیت او و کارهای مطلوبی که انجام داده است ذکری به میان آورد تا فضای مذاکره صمیمی شود.
در حین صحبت کردن به جای زخم زبان و کنایه زدن و تحقیر و تمسخر با لحنی دوستانه و مهربان صحبت کنند.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 3061
بازدید دیروز: 1540
بازدید کل: 9845342
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...