0 امتیاز
207 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام8ماهه عقدم،مادرشوهرم ب شوهرم وابستگی شدید داره،ب طوری ک گاهی شب ها نمیذاره شوهرم بیادخونه ما واسه خواب،برادرشوهرم 24سالشه،ولی وقتی مادرشوهرم بنا ب خرید و...میشه فقط بایدباشوهرمن باشه،درضمن تو پرانتز اینم بگم پدرشوهرم10سالی هس فوت شدند،خواهشا ازاین راهنمایی هایی ک میگین بیشترمهربون باش بامادرشوهرت واینا...نگیند چون فوق العاده اخلاقشون خوبه مادرشوهرمامیگم،فقط این ی مورد منو آزارم میده،آخه مث دوتا هوو ک ی شوهر داشته باشند...همه جا باشوهرم بایدباشه،مثلاهفته ک7روزه من3روزشا میرم خونشون کلی اخلاق داره،ولی اواخرروزسوم ک قراره بریم خونه ما همون وقت اعصابش میریزه بهم باهمه بدصحبت میکنه...کمکم کنین

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
24-دوست عزیزشما باید به مادر همسرتان حق دهید بالاخره فرزندش هست مخصوصا که مادر شوهرشما تنها ست وبا مرگ همسرش این روند تشدید شده است.والان که شما در دوران عقد هستید مسلما ایشان نیز مانند شما حساس شدندوواحساس میکنند که فرزند خود را از دست میدهند .بهتر است که به ایشان کمک کنید که به صورت تدریجی به این روند عادت کنددر ضمن بعداز ازدواج ومستقل شدن این وابستگی کمتر میشود سعی کنید زیاد حساسیت نشان ندهید بلکه با مدیریت واهسته اهسته ین روند را مدیریت کندهمچنین خودتان نیز به مادر شوهرتان توجه کنید و رفتارهای محبت امیزی نسبت به ایشان داشته باشید تا مادر شوهر شما نیاز عاطفی ش را با شما نیز تقسیم کند و حساسیتش کمتر شوداصولاً وابسته کردن فرزندان، ترفندی است که گاه یک والد برای پنهان کردن ترس خود از تنهایی و تنها ماندن استفاده می کند.
معمولاً تلاش برای بر هم زدن این وابستگی دو سویه و افراطی راه به جایی نمی برد؛ زیرا از طرفی والد هیچ گاه حاضر به ترک این وابستگی نیست و از طرف دیگر فرزند توانایی رها شدن از بار احساس دین نسبت به والدش را ندارد.
در برخورد با والدین وابسته، هر نوع رفتاری که حاکی از تلاش برای کاهش این وابستگی باشد، والد را به واکنش وامی دارد تا ارتباط خود را با فرزندش قوی تر کند؛ بنابراین سعی نکنید در ابتدای کار در مقابل والد همسرتان جبهه گیری شدیدی کنید. از لحاظ روان شناختی، هم این دسته از والدین و هم فرزندانشان نیاز به کمک دارند. کمک به والد برای پذیرفتن استقلال فرزند و درک این واقعیت که باید به فرزند اجازه بدهد تا از زیر چتر حمایتی او خارج شود و از طرف دیگر، کمک به فرزند برای رها شدن از احساس دینی که سال هاست انرژی روانی او را به خود مشغول کرده است. اما رسیدن به این نقطه، زمان زیادی می طلبد و برای رسیدن به آن باید حوصله داشت و صبر کرد.
در چنین شرایطی، به عنوان یک همسر بهترین کاری که می توانید انجام دهید نزدیک شدن به والد همسرتان است. اگر رابطه شما با والد همسرتان خوب باشد، او شما را رقیب خود نمی بیند و کم کم استقلال فرزند خود را می پذیرد.
اگر همسرتان نیز دریابد که شما مورد تأیید والدش هستید، به شما اطمینان بیشتری پیدا می کند و به مرور زمان وابستگی اش را به شما منتقل می کند. از آن جا که این وابستگی برای وی لذت بخش تر است،موفق باشید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 3165
بازدید دیروز: 3272
بازدید کل: 9812924
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...