0 امتیاز
224 بازدید
در سلامت ، بهداشت توسط

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
22- دوست عزیزدر این میان نقش خانواده بسیار حائز اهمیت است  شاید اگر پدرها و مادرها وقت بیشتری را به کودکان اختصاص دهند و به جای تماشای چندین ساعته تلویزیون و بازی‌های کامپیوتری جایگزین مناسب‌‌تری مثل کلاس‌‌های ورزشی برای تخلیه انرژی کودکان‌شان و بازی‌های گروهی را جایگزین کنند و همچنین در انتخاب نوع آنچه که کودک می‌‌بیند دقت و وسواس بیشتری به خرج دهند تا حدودی بتوان از آسیب‌های احتمالی این نوع برنامه‌ها پیشگیری کرد.
علاقه به کارتون و تلویزیون، طبیعی است، و شما فقط میتوانید آن را جهت دار کنید. کارتونهای سالم تر از نظر ادب و خشونت. کارتونهای قدیمی مانند: حنا، خانه مادر بزرگه، نمونه های خوبی هستند. می توانید سی دی آنها را تهیه و در کامپیوتر یا سی دی خوان منزل آن را نمایش دهید
   و نیز ساعات تماشای آن را محدود کنید (جهت سلامت چشمها). از آن جهت تشویق نیز میتوانید استفاده کنید.  
با توجه به اثرات مثبت و منفی تماشای فیلمهای انیمیشنی، نقش والدین در کمک به کودک براي انتخاب درست این فیلمها بسیار مهم است. از همان ابتدای دوران کودکی بهتر است والدین سعی کنند از خرید فیلمهایی با محتوای خشن و..خودداری کنند و به عنوان یک قانون از آن یاد کنند.
در بسیاري از خانواده ها کودکانی که به مهدکودک نمیروند ساعات زیادی از روز را صرف تماشای این فیلمها میکنند و والدين هم از این فرصت استفاده ميكنند و به کارهای منزل خود رسیدگی میکنند، اما قاعدتا در هر خانه ای بايد ساعات مشخصی را برای دیدن این فیلمها به کودکان داد و معمولا بهتر است از ساعات دیدن یک تا 2 فیلم بیشتر نباشد. کودکان بهتر است ساعات صبح را در مهد بگذرانند تا آموزشهای ویژه سنین خود را دریافت کنند و از طرف دیگر تعاملات اجتماعی آنها با گروه همسالان تقویت شود و در ساعات عصر زمان کوتاهی به تماشای این فیلمها بپردازند و در کنار آن زمانی را برای بازیهای جسمی و فکری داشته باشند.
طبیعی است برای انجام بازیهای فیزیکی و فکری مشارکت والدین و سایر فرزندان با هم لذت بخشی بیشتری دارد. وقتی کودکان برنامه منظمی داشته باشند، بدیهی است به طور خود به خود زمان کمتری برای تماشای فیلم های کارتونی خواهند داشت. این مسئله از این نظر حائز اهمیت است که بسیاری از کودکان تا قبل از مدرسه به دیدن تلویزیون و انواع سیدی ها به شدت عادت میکنند و این در سنین مدرسه برای انجام تکالیف اختلال ایجاد میکند.
از آنجا که ترک این امر کار مشکلی است بهتر است در منزل، تلویزیون و سایر رسانه های تصویری در ساعتهاي خاصي برای دیدن برنامه روشن شود نه اینکه از صبح تا شب روشن باشد و کودک یاد بگیرد میتواند هر برنامه ای را تماشا کند. کودکانی که طی روز برنامه های مختلفی از جمله شرکت در کلاسهای ورزشی، نقاشی، خلاقیت و..... دارند، ساعات کمتری را صرف تماشای انواع رسانه های تصویری ميكنند.در پایان توصیه میکنم که با بازی های مختلف با فرزندتان وپر کردن اوقاتش این مسیله را مدیریت کنید در واقع نباید کودک را به حال خود رها کرد بلکه باید برایش زمان گذاشت .موفق باشید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

7 نفر آنلاین
0 عضو و 7 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1159
بازدید دیروز: 2849
بازدید کل: 9802432
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...