0 امتیاز
251 بازدید
در سبک زندگی اسلامی توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
باسلام خدمت همه.ببخشید سوال من اینه که درعلم روانشناسی،قانون جاذبه یعنی چی؟؟؟و وقتی میگن به هرچی فکر کنی همون اتفاق میفته.منظورشون دقیقا چی هست؟؟یعنی مثلا من اگه مدام یه اتفاق رو تو ذهنم مرور کنم ایا برام اتفاق میفته یا قضیه چیز دیگریست؟؟؟یا اگه بخوام اتفاقی که مدنظرمه در زندگیم بیفته چجوری باید از جاذبه استفاده کنم تا برام اتفاق بیفته؟؟؟؟؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
دوست عزی منظور از قانون جذب در واقع همان افکار وباورهای  انسان است  این افکار انسان است که تبدیل به باور وسپس عمل و رفتار انسان میشودودر قانون جذب هم همین است اینگونه نیست که شما یک گوشه هی بنشینید وبدون هیچ تلاشی یکسری از خواسته های خود را جذب کنیدبه عقیده دکتر لیپتون تنها راه حل استفاده از قانون جذب آن هم به صورتی مفید و نتیجه بخش، قبل از هرچیز خاموش کردن افکار منفی است و این کار تا زمانی که افکار منفی تان همچنان در ذهن ناهوشیارتان در حال تکرار است، نتیجه بخش نیست، زیرا عبارات تاکیدی که آگاهانه از سمت شما تکرار می شود جزو ذهن هوشیارتان است و ذهن خودآگاه شما تنها یک درصد روی زندگی شما تاثیر می گذارد. اما این موضوع انکار تاثیر تکرار عبارات تاکیدی نیست بلکه مشکل اصلی بیشتر افراد این است که هیچ شناختی از افکار خود ندارند. برای این کار بهتر است قبل از هرچیز جای آرامی را در نظر بگیرید و بدون اینکه در مورد خودتان و افکارتان فکر و قضاوتی کنید، اجازه بدهید افکار منفی تان خودش را آشکار کند. بعد از اینکه به ذهن ناخودآگاه تان و جملات منفی این ضبظ صوت مجازی دست پیدا کردید سعی کنید دکمه خاموش آن را برای همیشه بزنید و اگر باز هم با جملات منفی مواجه شدید تنها به عنوان یک تماشاچی به آن نگاه کنید نه یک تحلیل گر! بعد از این کار حالا نوبت جایگزین کردن عبارات تاکیدی مثبت و تصویرسازی است.
در قانون جذب جمله‌ی معروفی وجود دارد که «احساس خوب، پدید آورنده اتفاقات خوب است.». اگر بخواهم قانون جذب را در یک جمله تعریف کنم می‌گویم: اگر در طول زمان بیداری‌تان در طول شبانه‌روز، افکاری را انتخاب کنید که به شما احساس خوب بدهد، شما در مسیر و مداری قرار می‌گیرید که خیلی سریع به خواسته‌هایتان می‌رسید و برعکس».افکار غالب شما (باور)، اتفاقات زندگی‌تان را رقم می‌زند نه افکار لحظه‌ای..
مثلاً اگر باور داشته باشیم که انسان ضعیفی هستیم شرایطی را جذب می‌کنیم که این باور را تقویت کند. یا اگر باور قوی داشته باشیم که می‌توانیم  در کنکور موفق شویم و این باور، جزئی از نظام فکری ما باشد، در شرایطی قرار می‌گیریم که در کنکور موفق شویم.
انسان  باید ورودی‌های ذهن خود را کنترل نمایدباید مراقب این ورودی‌ها باشد. همانگونه که به خاطر سلامتی، مراقب غذایی که می‌خوریم هستیم، مدام به رنگ، ظاهر و بوی غذا توجه می‌کنیم، پس اگر می‌خواهیم باورهای قدرتمند کننده داشته باشیم باید مراقب ورودی‌های ذهن نیز باشیم.موفق باشید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1085
بازدید دیروز: 2849
بازدید کل: 9802358
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...