0 امتیاز
204 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
با سلام. همسر من جز مردهایی هست که خیلی از طرف خانوادش آسیب دیده و همیشه خانوادش دیگران ودامادهاشون رو به ایشون ترجیح دادن و اینو خود همسرم هم میدونه و اذعان کرده و من خودم در این 3 سال بارها دیدم. حتی هفته اول ازدواجمون که برادرشوهرم چون ایشون پدرشونو به گفته خود برادرشوهرم بردن دکتر و چند روز با تاخیر میرفتن سر کار از شرکتش بیرون کرد و با وجود محق بودن همسر من خانوادش زنگ میزدن و ایشونو که با ماهی 3 میلیون قسط هفته اول ازدواجش بیکار شده رو شماتت میکردن. ازیندست تبعیضها بسیار اتفاق افتاده در این 3 سال که خودم دیدم ولی با این وجود ایشون بسیار به خانوادش وابستگی عاطفی داره و هر بار که اونا برای زندگی ما مشکلی ایجاد میکنن یا بین پسرهاشون تبعیضی قائل میشن نه تنها همسرم سرد نمیشه بلکه احترامش بیش از قبل میشه به خونوادش و خانوادش شهرستان زندگی میکنن ولی این 3 برادر تهرانن. وقتی مادرش و خواهراش میان تهران من اگر در بدترین شرایط و وضعیت هم باشم اولویت ایشون مادر و خواهرشه و اونا هم همسرمو بیشتر برای اینکه ببرتشونو بگردونتشون میخوان و واقعا احترامی براش قائل نیستن و با این وجود ایشون به شکل افراطی و عاشقانه و شیفته وار به مادر و خواهرش خدمت میکنه و اونا و زندگیشون در راس تصمیمات و کارهاشه. هر روز با مادرش در تماسه و ریز مسائل کاریشو که حتی گاهی به منم نمیگه درمیون میذاره و حس میکنم مادرش با دلسوز نشون دادن خودشم ی توصیه هایی بهش میکنه که مشخص میشه بعد از حرف با مادرش رفتارش تغییر میکنه. من واقعا حس بدی به این جریان دارم و نمیدونم چطور باهاش رفتار کنم که وابستگیش کم شه.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
15-دوست عزیزدوری شما از خانواده باعث میشود که به مرور زمان این وابستگی را کم کندنکات بسیاری وجود دارد که اگررعایت کنید به مرور میتواند تاثیر گذار باشد-                                                                                                                                                                   —---- همسرتان را متوجه این موضوع کنید که دخالت‌های خانواده‌اش سبب بروز اختلاف و فاصله بین شما شده است. به آرامی و با احترام با او صحبت کنید، شما یک زوج هستید پس او را متقاعد کنید؛ به او بگویید پدر و مادرش مشاورهای خوبی هستند و شما می‌توانید از آنها راهنمایی بگیرید اما در نهایت باید با هم‌فکری یکدیگر تصمیم نهایی را بگیرید.
- در زمان گفت‌وگو با همسرتان پیش‌داوری نکنید؛ به مواردی که اتفاق افتاده و به صورت تجربی پیش آمده اشاره کنید و روی موارد موجود اظهار نظر کنید. برای او مثال بزنید که با توصیه‌های خانواده‌اش چه نتایج تلخ و غم‌انگیزی برایتان حاصل شده است و اگر دخالت خانواده او نبود این مشکلات پیش نمی‌آمد.
- او را متهم نکنید تنها آثار کارش را به او گوشزد کنید.
- با همسرتان ارتباط صمیمی‌تری داشته باشید تا او شما را محرم بداند و احساس نزدیکی بیشتری با شما بکند. با او صحبت کنید تا او نیز تشویق شود حرف‌هایش را به شما بزند
 - وقتی می خواهید درباره این مشکل حرف بزنید سعی کنید عاقلانه و آگاهانه این کار را انجام دهید، او را درک کنید و عصبانی نشوید.
 - زمانی را برای صحبت درباره این موضوع در نظر بگیرید که هر دو استراحت کرده اید، گرسنه نیستید و در حوصله دارید. بسیاری از مواقع زن وشوهرها موقعیت مناسب برای یک گفتگو را مهیا نمی کنند و دررختخواب و یا بعد از یک مهمانی طولانی در خانه جروبحث راه می اندازند. اما وقتی خسته هستید و می خواهید بخوابید زمان مناسبی برای این کار نیست.
 - زمانی که می خواهید در مورد خانواده او صحبت کنید، گام به گام پیش بروید. به یاد داشته باشید که همسرتان نکات منفی بیشتری نسبت به شما در مورد خانواده اش می داند، اما ممکن است نخواهد آنها را به زبان بیاورد. وقتی شما به طور متناوب از خانواده همسرتان شکایت کنید، ممکن است همسرتان با اینکه به شما حق بدهد در مقابل شما موضع بگیرد.
 - اولویت اصلی شما باید حفاظت از خانواده تان باشد. اجازه ندهید خانواده خودتان در زندگی تان دخالتی داشته باشند. آنوقت است که می توانید از همسرتان این توقع را داشته باشید که اجازه ندهد کسی وارد تصمیم گیری ها و روابط عاطفی شما بشود.
 - به اظهارنظرها و تصمیم گیری های مستقل همسرتان توجه کنید و آنها را معتبرتر از نظرات دیگران بدانید. او را تشویق کنید که خودش تصمیم گیرنده باشد و نه اینکه تابع نظرات دیگران باشد.
 - بیش از اندازه حساسیت نشان ندهید. ممکن است وابستگی های همسرتان طبیعی باشد و شما آن را زیاد ببینید. اگرپدرومادر همسرتان تجربه و دانش بیشتری در یک مورد خاص دارند، هیچ ایرادی ندارد که از آنها مشورت بخواهید.
 - هرگز همسرتان را تشویق به قطع ارتباط با پدرومادرش نکنید و نگویید« یا من یا پدرومادرت». اگر دخالت های آنها و وابستگی همسرتان بسیار بیمارگونه و آسیب زننده است تمام تلاشتان را بکنید تا با استفاده از این پیشنهادها او را متقاعد کنید که روش اشتباهی را در پیش گرفته است. اگر واقعا لازم است ارتباط با خانواده همسرتان را قطع کنید اجازه بدهید او خودش به این نتیجه برسد.
 - کسی که شما با او طرف هستید همسرتان است. پس این مشکل را با همسرتان حل کنید و با بدزبانی و توهین به پدرومادرش عصبانیت و ناراحتیتان را خالی نکنید.موفق باشید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

9 نفر آنلاین
0 عضو و 9 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2172
بازدید دیروز: 1527
بازدید کل: 9804972
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...