0 امتیاز
142 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط

با سلام و خسته نباشيز.من دختري ٢سال و ٩ماهه دارم كه به شدن دوست داشتني و خوش برورو وعاقل و فهميده هست وبا من هم خيلي دوسته و همچنين با كودكان و افراد به راحتي ارتباط برقرار ميكنه و با كودكان بزرگتر از خودش خيلي خوب بازي ميكنه اما مشكل اينجاست كه با كودكان كوچكتر از خودش خيلي بد تا ميكنه و يهو بچه هارو هل ميده و اونها با سر ميخورن زمين يا چنگ ميندازتشون واذيتشون ميكنه كه اين حالتو با بچه هاي بزرگتر نداره و حرفهاي بد هم از اطرافيان ياد گرفته و گاهي ميزنه و اينكه با پدر شوهر ومادرشوهرم به شدت لج هست  حال من سوالن اينجاست كه در برابر اين رفتارهايش بايد چكار كنم راستش من براش توضيح دادم مسالمت اميز برخورد كردم و جديدا هم چندبار هم قاطعانه و چند بار هم دعواش كردم اما باز انجام ميده واقعا نميدونم بايد چيكار كنم كه ضمن احترام بهش اين رفتارهارو انجام نده در ضمن پدرش تا ي كاري ميكنه خيلي تند باهاش برخورد ميكنه و يك پسر خاله هم دخترم دارد كه وقتي او كوچك بود همين كارهارو با او انجام ميداد و دايم دختر مرا هل ميداد ايا ممكن است تحت تاثير ان رفتارها باشد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
7-همانطور که گفتید تاثیر رفتارهایی که قبلا با او شده بوده در او دیده می شود. برای بهبود این رفتار نباید عجله کنید و باید به همان آهستگی که این رفتار در او شکل گرفته رفتار او را اصلاح نمایید. برای این کار بهتر است از محروم کردن او کمک بگیرید. برای مثال هربار که او با افراد کوچکتر بد رفتاری کرد یا حرف بدی زد او را از بازی با انها رای مدتی محروم کنید. لازم نیست مستقیما باو توضیح دهید برای چه محروم شده اما طوری عمل کنید که خودش بفهمد برای چه کاری محروم شده است. در ضمن پدرش روی او تاثیر زیادی دارد و باید رفتا ر ش را با دختش اصلاح کند وگرنه لین رفتارها خیلی سریع در او درونی می شود و جزو شخصیتش می شود و اصلاح ان سخت خواهد بود. در مقابل رفتار لجبازانه با مادر و پدر همسرتان بهترین راه این است که خودتان و همسرتان با انها رفتار بسیار محترمانه ای داشته باشید تا او ببیند و یاد بگیرد. عکس العمل مناسب شما در مقابل او باو یاد میدهد که هرگاه لجبازی کند و بدرفتاری شما و پدرش روی خوش باو نشان نمی دهید. این نوع عکس العمل ها فیدبکی به بچه می دهد که رفتارش را در بلند مدت اصلاح می نماید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 635
بازدید دیروز: 3005
بازدید کل: 9838932
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...