0 امتیاز
191 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط
دوباره دسته بندی کردن توسط zrastegar
بعد از ازدواج وبچه دار شدنم ترس از ارتفاع پيدا کردم واسترس ميگيرم فکر هاي اين که خودم رو از ارتفاع پردت کنم يا بچه ام بيفته يا اينکه اگه پسر تنها روي تخت باشه ترس از اينکه از پنجره خودشو بندازه زندگي خوبي هم دارم واين ارادي نيست فقط فکرش مياد اصلا تمايل به اين کارها ندارم امکان داره کمبودي داشته باشم ممنون

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
درباره علت ترس از ارتفاع مجموعه‌ای از عوامل زیستی و وراثتی در کنار عوامل محیطی و روان‌شناختی مطرح شده است، به طوری که به نظر می‌رسد در برخی از بچه‌ها که ذاتا مستعد این ترس هستند، وجود نوعی فشار مزمن محیطی یا روان‌شناختی لازم است تا یک اختلال‌ترس کامل شکل بگیرد.

عده‌ای از روان‌شناسان نیز معتقد به اصل یادگیری هستند و ترس را نوعی واکنش شرطی تلقی می‌کنند، به گونه‌ای که بروز اضطراب و ناراحتی به دلیلی مشخص در حضور شیء یا یک موقعیت معمولی در آینده منجر به ترس از آن شیء یا موقعیت خنثای اولیه می‌شود.

اکثر موارد ترس از ارتفاع در دوران کودکی شروع می‌شوند، اما ممکن است در اوایل بزرگسالی نیز ایجاد شوند.

خوشبختانه، ترس از ارتفاع درمان‌پذیر است و بیشتر افرادی که به دنبال درمان ترس خود هستند به‌طور کامل بر ترس‌های خود غلبه می‌کنند. درمان ترس‌های مرضی نظیر ترس از ارتفاع شامل رفتار درمانی، آموزش و استفاده از داروست. معمولا برای درمان این اختلال ترکیبی از درمان‌های غیردارویی و دارویی استفاده می‌شود.

رفتار درمانی یکی از روش‌های درمانی است؛ سایر روش‌های درمانی نظیر روانکاوی، خانواده درمانی و نیز استفاده از داروها از سوی روانپزشکان توصیه شده‌اند که با بهبود قابل توجه این اختلال توام بوده است.

مواجهه درمانی نوع دیگری از درمان است که شامل مواجهه تدریجی بیمار با موقعیت‌ها یا موارد ترس‌آور می‌شود. با این درمان به بیماران یاد داده می‌شود که آنها می‌توانند با موقعیتی مواجه شوند و نیاز به اجتناب و گریز از آن نداشته باشند.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 479
بازدید دیروز: 1066
بازدید کل: 9823398
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...