0 امتیاز
206 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط
سلام و خداقوت خدمت شما
پسر شش ساله ای دارم که تا چند ماه پیش خیلی مظلوم و آروم بود.
متاسفانه در فامیل چند پسر همسن داره که بسیار ظالم و پرخاشگر هستن.
هر وقت دورهمی فامیلی داشتیم نگرانی من و پسرم از کتک خوردنش شروع میشد,توی مهمونی با وحود جثه ی بزرگش روی زمین دراز میکشید و اونا میزدن به سر و کله ش و نهایت با سرو صزای بقیه این رو میکشیدن بیرون..
تو بیان و صحبت کردن هم تا حدود زیادی خجالتی هستش,با وجود هوش بسیار بالاش.
چند ماه پیش که خییلی توی مهمونی از دست کارهای اون پسر بچه ها حرص خوردم,اومدیم خونه به پسرم گفتم وقتی کسی میزنت تو هم بزن! اما فقط یکبار بزن که بفهمن زورت زیاده و سر به سرت نزارن,بعد بیا کنار..
خلاصه این شد که توی مهمونیه بعدی یکمی گرد و خاک کردن اما دیگه اونا از حدشون تجاوز نمیکنن و پسرم هم از پس خودش برمیاد,بدون دعوای اضافی,الحمدولله.
اما متاسفانه دعوای بین من و پدرش شروع شده,میگه چرا این حرفارو به پسرمون زدی؟
مگه کسی کار زشت بکنه اینم باید بکنه؟
چرا بد تربیتش میکنی؟
چرا دست بزن بکنش کردی؟؟؟؟؟ وووو
خیلی سر این بحث داریم,خودمم کم کم به این فکر افتادم که نکنه دارم کار بدی میکنم؟
خیلی توی دوگانگی ام,مگه دفاع از حق حساب نمیشه؟
خواهشا کمک کنین ببینم راهم غلطه؟
بسته شده

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
 
بهترین پاسخ
12-دوست عزیزاین که شما به اوکتک زدن را اموزش دهید اشتباه است و بسیار در روحیه او در اینده تاثیر گذار خواهد بود بلکه شمابه او باید یاد دهیدکه نه دیگران را بزند نه کتک خور باشد؛ اما از خود دفاع کند. لازم است به او برخی شیوه های دفاع را بیاموزید.  سعی کنید به فرزند خود کمک کنید تا راه حل هایی مسالمت آمیز برای حل مشکل خود بیابد.
بطور مثال والدین می توانند به فرزند خود بیاموزند که اگر دوستش قصد کتک زدنش را داشت فورا به خانه برگردد و رفتارش را نادیده بگیرد. یا دیگر با ان ها بازی نکند واتاق را ترک کند.همچنین با زبان اعتراض کند وبه ان ها تذکر دهد.زیرا اگر کودک نسبت به رفتاردوستان مهاجمش واکنش نشان دهد،آنها بیشتر تشویق خواهند شد تا به عمل نامناسب خود مبادرت ورزند.
وقتی کودک بفهمد که به جای فرار کردن از دست دوستش که قصد کتک زدن او را داشته، با وی قطع رابطه کند یعنی با حفظ استقلال خود، عدم وابستگی خود را به وی نشان دهد. در طول زمان رفتار خشنونت آمیز طرف مقابل به دلیل از دست دادن همبازیش از بین خواهد رفت.و همچنین فرزند شما نیز با توضیحات شما رفتار صحیح را اموزش میبیند.موفق باشید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

7 نفر آنلاین
0 عضو و 7 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 3293
بازدید دیروز: 1685
بازدید کل: 9796900
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...