0 امتیاز
150 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
با سلام
ازتون خواهش میکنم کمکم کنید خانمي 27 هستم دوساله ازدواج کردم و سال بعد ب امید خدا قصد بارداری دارم اما ی چیزی منو خیییییلی نگران کرده و اون مسیله اينه ک من حدود 5 سال ميشه حالت افسردگی دارم و جدیدا هم ک روانشناس رفتم بهم ثابت شد ک قطعی افسردگی دارم همین مورد باعث نگرانی من برای بارداری شده و میترسم باردار بشم من ب روانپزشکم مراجعه کردم و ايشون گفتن دارو درمانی کنم اما راستش من خیییییلی از دارو میترسم و نگرانیم برای اينه نکنه من بدتر بشم یا عوارض برای بارداری داشته باشه آخه خيليا رو ديدم با قرص هم بهتر نشدن و اگه قرصو بذارن کنار دوباره افسردگی برگشته و ناگفته نماند من ب همسرم هم نگفتم ک مشاوره رفتم میترسم بهش بگم و فکر بدی نسبت بهم داشته باشه و بگه حتما مشکل داره آخه خودش ميگه من از زن افسرده بدم مياد مشکلم اینه وسواس فکری شدددید دارم و همش فکرای منفی تو ذهنمه و تو این 5 سال هیچ لذتی نبردم از زندگی و میلی جنسیم خیلی کم شده  تو رو خدا شما بگيد چکار کنم آیا درسته تا درمان نشدم بارداربشم؟آخه نگرانم افسردگی رو بچه تاثیر بذاره و ایا راه ديگه و سریعی غیر از دارو درمانی وجود داره؟ ایا روان درمانی کمکم میکنه؟ ممنون از شما بابت وقتی ک میزارید

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
پالیزوان(مشاور سایت):
9- مساله افسردگی یکی از مهمترین بیماری های جامع امروزی می باشد. شاید باین مساله خیلی ساده نگاه شود اما اثرات ان در خانواده و جامعه بسیار زیانبار خواهد بود. به نظر من عجله نکنیدو درست است شاید دارو درمانی بتواند مساله را تا حدی پوشش دهد. اما تجربه نشان داده است که افسردگی ریشه ای دارد و تا ریشه حل نشود دارو درمانی فقط مانند مسکن عمل می کند. به شما توصیه میکنم قبل از اقدام به دارو درمانی و روانپزشک و.. حتما به چند نکته عمل نمایید و کمی تلاشتان را در این موضوعات بیشتر کنید و اگر نتیجه نگرفتید به دارو روی بیاورید. 1- مهمترین ریشه افسردگی بی هدفی پوچی و نداشتن عقاید صحیح در مورد زندگی دنیا و عاقبت خود می باشد. شاید شما بگوئید که تا بحال به این مسایل فکر نکرده اید اما این مساله در ناخوداگاه و فطرت هر انسانی هست و اگر به این خواسته و نیاز فطری انسان توجهی نشود روان و روح انسان مریض می شود . این مریضی به نحوه های مختلف خود را نشان می دهد. از بیماریهایی مثل MS یا افسردگی گرفته تا اختلال هراس و اضطراب و انواع وسواس های فکری و رفتاری. به نظر من شما باید وقتی را در هر روز برای تفکر در این موارد البته با راهنمایی و مشاوره از افراد با اطلاع و دانای این موضوعات بگذارید. 2- سعی کنید ریشه وسواستان را بیابید. یک خاطره بد یا عادت بد و... می تواند شروع یک وسواس باشد. سعی کنید با مقابله بسیار بسیار جدی با افکار منفی تان خود را نجات دهید. هیچ چیز به جز مقابله بسیار جدی با این مساله بشما کمک نخواهد کرد. برای مثال اگر فکری منفی به شما روی آورد تمام انرژی خود را از همه کار منصرف کنید و تمام تمرکزتان را روی رها کردن خود از ان فکر بکنید. تا مساله را جدی نگیرید نمی توانید با ان مقابله کنید. پس بسیار جدی و قوی عمل نمایید.  3- رفتارهای مثبت مانند کمک به دیگران خوش بینی  و خوش اخلاقی را الگوی خود قرار دهید. این رفتار ها بیشتر از این که به طرف مقابل کمک کند روح شخص را تلطیف و شاداب می کند. در واقع رفتارهای مثبت رفتاری برای خودانسان است نه دیگران. 4- ورزش یکی از روشهای قوی برای درمان افسردگی است. به صورت منظم ورزش را در برنامه خود قرار دهید و مطمین باشید کمتر کسی است که با داشتن ورزش منظم افسردگی پیدا نماید.  البته تمام این مسایل نیاز به اراده قوی دارد ه این اراده و انکیزه می تواند همین باردار شدن شما باشد.  با این کار هم فرزند سالم تری خواهید داشت و هم از زندگی لذت بیشتری خواهید برد.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

11 نفر آنلاین
0 عضو و 11 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2626
بازدید دیروز: 1685
بازدید کل: 9796234
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...