0 امتیاز
280 بازدید
در مهارت های زندگی توسط
سلام
با سپاس از راهنماییهاتون
خدا خیرتون بده
من خانمی 30 ساله هستم که یک فرزند دوساله دارم که تحت ی شرایطی مجبورم مدتی(نمیدونم تاکی)منزل مادرم زندگی کنم مشکلم اخلاق مادرم هست مادرم فوق العاده خانمی بداخلاق هست خیلی توهین وتحقیر میکنه خصوصا منو باباموبا اینکه تک دخترم ولی با برادرام جرات نداره خیلی به برادرام وخانماشون احترام میذاره ولی با من و شوهرم و همچنین پدرم خیلی پرخاشگره و توهین میکنه با من همیشه اینجوری بوده تا بچه بودم خیلی کتکم میزد از وقتی ازدواج کردم خیلی توهین میکنه و خیلی زیاد ازم توقع داره من شاغلم وقتی میام خونه همیشه کلی کارهای خونه رو باید انجام بدم تا ازم راضی باشه
وقتی کار خونشو انجام میده کلی سرم منت داره کار خونه کردن خیلی براش مشقت اصلا لذت نمیبره همیشه غر میزنه خیلی باهاش مدارا میکنم ولی خوب من دستپروردشم ی چیزایی ازش گرفتم وقتی کم میارم داد میزنم همیشه باهم قهریم دیگه خسته شدم ازش یک عمره دارم تحملش میکنم نمیدونم چیکار کنم امکان مشاوره رفتن هم نیست که ببرمش در ضمن مادرم خیلی نماز مستحبی میخونه و کلاس  روخوانی قران میره ولی هیچ روش اثری نداره
توروخدا کمکم کنید چقدر تحمل کنم دلم میخاد برم ی جایی که سالی ی بارم نبینمش

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
كنيد.
3- سعي كنيد وظيفه خود نسبت به والدين به خصوص مادرتان را به نحو احسن انجام دهيد. هرچند به شما توجهي نكنند. با عمل به وظيفه عاق والدين نمي شويد. هر چند كه ايشان شما را نفرين و يا عاق نمايند. زيرا نفرين‌هاي مادرتان نسبت به فرزندان، در صورتي به اجابت مي رسد و تاثير دارد كه:
اول: نفرين بر حق و به اندازه باشد. شخصي كه به ديگران نفرين مي كند، اگر به ناحق باشد، تأثيري در زندگي فرد نفرين شده ندارد، حتي اگر نفرين به حق باشد، تا خداوند مصلحت نداند، اثر نخواهد كرد.
دوم: نفرين ناشي از خشم نباشد و در حالت طبيعي انجام شده باشد.
4- اطاعت از والدين غير از احترام به ايشان است. در منطق اسلام، حفظ حدود و رعايت تواضع و فروتني در مقابل والدين مهم است. اين يك اصل تغيير ناپذير را هميشه و در همه حالات و شرايط است. اما به اين معنا نيست كه قرآن و روايات معصومان از فرزندان مي خواهد در بست تمام نظريات پدر و مادر را بپذيرندو در تمام موارد مطيع ايشان باشند. بلكه مي توان در مواردي كه با والدين اختلاف نظر داريم، با رعايت ادب و متانت و حفظ جايگاه پدر و مادر و دفاع از منطق خود، نظر خويش را در موضوعات مختلف بيان كرده و با احسان به والدين ايشان را مجذوب اخلاق نيك خويش گردانيم تا هم خدا از انسان راضي باشد و هم والدين.
5محبت موثرترين شيوه تربيتى‏است. انسان كانون عاطفه و احساسات است و تشنه محبت صادقانه. ايجاد رابطه عاطفى و صميمى با مادر، در حل مشكلات شما نقش موثري دارد. پس محبت وبرخورد محبت آميز و مهربانانه واقعي خود را با ايشان بيشتر كنيد. مثلا دست آنان را ببوسيد و يا به هر بهانه اي دل آنها را به دست آوريد. هر چه خوش برخوردي ـ بدون هيچ چشم داشتي ـ با ايشان را بيشتر كنيد ثمره‏اش زودتر معلوم مي‏شود. زيرا والدين محبت فرزندان را بي پاسخ نمي گذارند.

سعي كنيد ارتباط عاطفي خود را با پدرتان بيشتر كنيد و نظر او را همسو با خود كنيد تا براي ازدواج و برخورد با مادر فكري بيانديشد.

پي نوشت ها:
1. اسراء (17) آيه 23 و 24.
2. لقمان (31) آيه 15.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

7 نفر آنلاین
0 عضو و 7 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 902
بازدید دیروز: 1685
بازدید کل: 9794510
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...