0 امتیاز
251 بازدید
در جهان بینی اعتقادی توسط
سلام 11ساله ازدواج کردم دو دختر دارم اوایل ازدواج اصلا عاشق همسرم نبودم وبه اصرار مادرم ازدواج کردم البته همسرم اخلاقای خوب زیادی داره ولی یه سری از رفتاراش اعصابمو درگیر میکنه اگه مسیله ای پیش بیاد که دستش واسم رو بشه دروغش رو بشه یا کم بیاره خودشو به کولی گری میزنه و دادو بیداد وغیر منطقی برخورد میکنه .اونا خانوادگی همینطورین.ولی من اصلا توانایی بحث ودعوا ندارم و کم میارم.بالاخره بعداز 9سال احساس کردم دوستش دارم وبهش اعتماد کامل دارم نماز میخونه روزه میگیره اخلاقای خاص دیگه ای داره که به نظرم نشون دهنده عدم تعادل رفتاریه اگه از جلو میجد رد بشیم صدای ضبط ماشینو کم میکنه.اگه روزه باشه یا وضو داشته باشه صدای خواننده زن رو گوش نمیکنه.ماهواره نمیگیره چون میگه خودش ظرفیتش رو نداره اوایل ازدواج روظاهر من خیلی حساس بود مو بیرون نباشه تنها بیرون نرم ..اما بعد از چند سال اجازه داد دانشگاه برم حتی تو سالن خونه عکس موبازمون رو گذاشته ویه سری تغیرا ت دیگه.اما جدیدا یه سفر کاری به چین داشته با دوستاش به استخری میرن بعد واسم تعریف کرد که فکر میکرده زن و مرد تو یه آب باشن ولی جدا بوده وفقط زنارو با مایو اون طرف تر میدیدن.خیلی ناراحت شدم و عکس العمل نشون دادم اولش گفت اشتباه کرده و عذر خواهی کردوگفت توشرایطی بوده که مجبور شده بره وتهدید کرد طوری برخورد نکنم که دفعه دیگه بهم نگه کجا رفته ولی بعد من از ناراحتیم بهش گفتم واینکه میدونم اونجا این مسائا عادیه وقتی فکرشو میکنم با این دیدگاه رفته بوده که زنا کنار اینا تو آب باشن خیلی ناراحت میشم که اونم موضع گرفت و قیافه گرفت وحالا میگه بازم میرم احساس میکنم دیگه بهش اعتماد ندارم بعد از 9سال به یه نفر تو زندگیم ایمان آوردم که اونم اینطور شد خودشم میگه چرا مثل سابق نیستی بهم روحیه نمیدی تشویقم نمیکنی ...چون همه جوره پشتش بودم ولی حالا واسم سقوط کرده دارم عذاب میکشم

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
سلام بزرگوار
 شک از آن موضوعاتی است که در زندگی همه انسان‌ها وجود دارد اما گاهی می‌تواند حسابی دردسرآفرین شود و زندگی را ویران کند پس باید با آن برخورد کرد. اگر همسری شکاک دارید یا خودتان شکاک هستید و شک به همسر دارید یا قصد ازدواج دارید، این مطلب را بخوانید.
 
دو محور اصلی و بسیار مهم هر رابطه‌ای و به‌ خصوص در زندگی مشترک ، اعتماد و احترام است‌ و اگر هرکدام از این دو محور آسیب ببینند ممکن است رابطه کاملاً از بین برود. در حقیقت این دو ،خط قرمز‌هایی هستند که هیچگاه نباید از آنها عبور کرد. به محض اینکه بی‌اعتمادی در رابطه‌ای به‌ وجود بیاید رابطه به سمت ویرانی می‌رود. شک به همسر از آن چیزهایی است که می‌تواند هم احترام و هم اعتماد را در زندگی زناشویی از بین ببرد و به‌ تدریج پناهگاه امن خانه و زندگی مشترک را به جهنمی تبدیل کند. هر‌کدام از ما دست کم یکبار در زندگی شک را تجربه کرده‌ایم ولی شک در هیچ کجا مثل زندگی مشترک و شک به همسر نمی‌تواند مخرب باشد.
 وقتی آدم‌ها همدیگر را دوست دارند، به هم عشق می‌ورزند و به هم اعتماد دارند اما از لحظه‌ای که شک به همسر و عدم‌ اعتماد و کنترل در رابطه‌ای به‌ وجود می‌آید ذره ذره عشق بین زوجین رو به زوال می‌رود و دو طرف از هم دور می‌شوند. البته اگر هر دو طرف دست از شک و کنترل هم بر‌دارند دوباره می‌توانند باز به هم نزدیک ‌شوند چون هیچ‌گاه عشق با نیت‌های منفی، عدم‌اعتماد و سوءظن نمی‌تواند در یک جا جمع شود.
در همه ما یک حس مالکیت وجود دارد، در واقع آدم‌ها نسبت به هرچیزی که دوست‌ دارند نوعی احساس مالکیت دارند و این حس ناشی از یک ترس درونی است، ترس از دست دادن. در حقیقت پشت رفتارهای کنترل‌گر و سوءظن‌آمیز ، ترس از دست‌دادن وجود دارد. این افراد انگار در وجودشان چیزی را کم دارند و جای چیزی برایشان خالی است و می‌خواهند به نوعی این جای خالی را پر کنند. در حقیقت رفتارهای شکاکانه و سوءظن آمیز آن‌ها نسبت به بیرون و آدم مقابلشان نیست بلکه این شک نسبت به‌ خودشان است و به نوعی طرف مقابل و اتفاقات مختلف آینه‌ای است برای آن‌ها تا خودشان را ببینند.
 
وقتی من نسبت به‌ خودم شک داشته‌ باشم یعنی به توانایی‌ ها و دوست‌ داشتنی‌ بودن خودم شک دارم و شک دارم که آنقدر خوب باشم که طرف مقابل حاضر شود با من بماند. ولی اگر من اطمینان داشته باشم که آنقدر خوبم که طرف مقابل با من می ماند دیگر نیازی ندارم با رفتارهای کنترل‌ گر ، طرف مقابل را مجبور کنم که با من بماند. یعنی دارای خود باوری و اعتماد به نفس کافی هستم و باور دارم طرف مقابل به خاطر من در این رابطه می ماند. ولی کسانی که به‌ خودشان و تواناییها یشان شک دارند، لاجرم فرافکنی کرده و دچار شک به همسر می شوند. چون فکر می کنند آنقدرها خواستنی نیستند که طرف مقابل به این رابطه وفادار بماند!
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1671
بازدید دیروز: 3043
بازدید کل: 9793594
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...