0 امتیاز
198 بازدید
در اخلاقی ، ادبی توسط
سلام همسرم بارها بهم خیانت کرده ولی یکساله چیزی متوجه نشدم اما نمیتونم اعتماد بهش بکنم روز جمعه تل زنگ خورد با دلهره واسترس با پشت خطی صحبت کرد بعد قطع تل یه چیز دیگه به من گفت ولی چند دقیقه دیگه گوشیش  زنگ خورد که مستاجر مون بود شماره داخل گوشی نداشت بعد گفت اولی رو اشتباه گرفته .نمیدونم چیکار کنم .آیا درست بپرسم چه کاره من ناراحتش میکنه یا نه حتی راجع به خیانت های گذشته، اجازه حرف زدن نمیده زود عصبی میشه منو قانع نمیکنه؟ دایم میگه ببین فراموش نکردی من هر وقت رفتارش عجیب میشه ناراحت میشم گوشه گیر کم حرف میشم میگه  باز چیشده .اگه سر صحبت باز کنم ناراحت میشه باید دایم با استرس و بیاعتمادی  باهاش زندگی کنم تورو خدا راهنمایی م کنید زندگیم به بن بست رسیده دایم کارم مرور خاطرات تلخه وگریه میکنم تو تنهایی م

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
دوست عزیز شما باید دیدت رو عوض کنی،زندگی زناشویی همانطور ک در ابتدا با عشق و محبت اغاز میشود اگر ک مراقپبه و مواظب در ان صورت نگیرد ب مرور سرد و یکنواخت میشود ولذا مشکللت زیادی از جمله خیانت در ان ب و جود میاد،شما باید ب خیانت همسرت ب عنوان ی اشتباه که ازش سرزده نگاه کنی و ب دنبال ریشه عواملی باشی ک باعث این عمل شده و در واقع ب همسرت کمک کنی ک دیگر این خطا را تکرار نکند و لازمه اعتماد مجدد ب همسرت بخشش میباشد تا زمانی ک از روی خشم و عصبانیت ب این قضیه نگاه کنی نه میتوانی کمکش کنی و نه میتوانی پایه های اعتماد سازی را بنا کنی،ب دنبال تمام راههایی باش ک باعث شود محبتت را ب همسرت بیشتر کنی و کاری کن ک اگر در ذهنش حالت مقایسه بوجود بیاره ب خودش افتخار کنه ک شما رو ب عنوان همسرش انتخاب کرده

ریشه یابی علت خیانت بسیار ضروری است؛ البته علت‌ها را هم باید در خودت و هم در همسرت جست‌و‌جو کنی. آنچه که منطقی‌تر و اساسی‌تر است، آن است که این رابطه را بهسازی کنید زیرا خیانت در بیشتر مواقع یک رابطه دو طرفه است و هر یک از زوجین در بروز آن مقصرند.

بهسازی را چگونه می‌توان شروع کرد؟
اول باید تصمیمی عاقلانه گرفت. گاهی اوقات فرد تصمیم می‌گیرد از همسر خود جدا شود. گاهی هم فرد تصمیم می‌گیرد میدان را خالی نکند. حال اگر قرار بر ماندن شد، خیلی صادقانه باید فرد هم بر روی خود و هم بر روی طرف مقابل، کار کند. استرس‌ها، تنش‌ها و درگیری‌های خودش را پایین بیاورد، جو خانه را آرام نگه دارد تا مشکل برطرف شود.
دلایل و ریشه های خیانت
 - عدم رضایت از ازدواج و برآورده نشدن نیازهای عاطفی و زناشویی:
یکی از عوامل اصلی خیانت، نارضایتی از روابط زن و شوهر است؛ زمانی که بین همسران روابط زناشویی خوبی حاکم نباشد، این احتمال وجود دارد فرد به همسر خود خیانت کند. اختلالات زناشویی که به مرور زمان برای برخی به وجود می‌آید و مشکلات شخصیتی باعث می‌شود فرد نتواند به همسر خود محبت کند و فقدان محبت، عاطفه و روابط گرم و صمیمی باعث این خیانت‌ها می‌شود.

همسرانی که به هر دلیلی از محبت و توجه شریک زندگی خود محروم باشند، معمولا وقتی مورد وسوسه و اغوای شخص دیگری قرار می‌گیرند ممکن است دچار انحراف شوند.

۲ - انگیزه‌ای برای پایان دادن ازدواجی که دیگر رضایت بخش نیست:
رفتارهای زشت، نق زدن‌های دائمی، نزاع‌ها و مجادله‌های فراوان دستورالعمل مناسبی برای ایجاد سردرد و در تصور برخی همسران (البته به نادرست)، خیانت بهترین راه فرار از جهنم خانه است. راهی که البته آن‌ها را از چاله درمی آورد و بمیفتند

۴ - برگرداندن حس فردیت و استقلال:
یک نظریه بر این عقیده است که انگیزه چنین عملی تمایل افراد به برگرداندن حس فردیت و استقلالی است که در چارچوب ازدواج تضعیف شده است. فرد ممکن است از نظر عاطفی به حدی از بلوغ هیجانی نرسیده باشد که بتواند در مقابل ناراحتی یا نارضایتی همسر، تمامیت خود را حفظ کند، به همین دلیل با جست‌و‌جوی یک رابطه جدید در واقع در جست‌و‌جو و بازسازی خود جدید است.
سوال شده اوت 7, 2015 در اخلاقی ، ادبی توسط مظلوم ادامه سوال قبلی
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

13 نفر آنلاین
0 عضو و 13 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 590
بازدید دیروز: 3687
بازدید کل: 9807077
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...