0 امتیاز
287 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
مادر شوهرم بین من و عروس های دیگرش خیلی فرق می گذارد و این باعث شده است که من از او متنفر بشوم و این نفرت زندگی ام را تحت تاثیر جدی قرار داده است . رابطه ام با شوهرم خراب شده است . آیا رفتار مادرشوهر من درست است ؟ من باید چکار کنم ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
قطعا این رفتار مادرشوهر درست نیست وباعث می شود که هم عروس خانم از دست مادرشوهر کینه به دل بگیرد و هم باعث می شود که رابطه ی این خانم با جاری هایش خراب بشود. و باعث بوجود آمدن کینه بشود . امام باقر (ع) می فرمودند که من صادق را بیشتر از همه ی فرزندانم دوست دارم ولی به او توجه ویژه نمی کنم . امام باقر (ع) دو تا پسر و پنج تا دختر داشتند.امام می فرمود که من بین صادق و بقیه ی فرزندانم فرقی نمی گذارم زیرا می ترسم که همان بلایی که برادران یوسف سر یوسف آوردند برادران صادق سر صادق بیاورند . این کلام دقت امام را می رساند . محبت قلبی دست خود انسان نیست و غیر ارادی است . انسان نمی تواند خودش را مجبور کند که دیگران را بیشتر دوست داشته باشد . در ظاهر نباید تبعیض قائل شد . ما باید مثل خورشید باشیم که بدون تبعیض بر همه بتابیم . ما داریم آقایانی که بخاطر این که خانواده ی خانم به داماد جدید خیلی می رسند و از نظر جهیزیه بین آنها فرق گذاشته اند ، از خانواده ی خانم کینه به دل گرفته اند . ممکن است که خانواده هایی سر دختر اولشان جهیزیه خیلی زیادی نداده اند و تمکن مالی نداشته اند و به دختر آخری شان جهیزیه بیشتری داده اند ، این خانواده ها باید یه نوعی این کمبود را با خرید هدیه برای دختر اولشان جبران کنند.گاهی شما با ادبیات و لحن کلام بین عروس ها فرق می گذارید . گاهی چهره ی شما هم بین آنها فرق می گذارد . شما با زبان بدن بین عروس ها فرق می گذارید یعنی به یکی لبخند می زنید و به دیگری رو ترش می کنید . پیامبر وقتی عده ای دور ایشان بودند به همه یکسان نگاه می کردند و لحظات شان را بیه آنها تقسیم می کردند . ما باید آموزه های دینی خودمان را الگو قرار بدهیم . هر کس وظیفه ای دارد . مادر شوهر نباید بین عروس هایش تبعیض قائل بشود ولی شما خانم عزیز هم باید دلتان را دریایی تر کنید . اگر دل انسان دریایی بشود ، این چیزها دل انسان را تکان نمی دهد . اگر یک هواپیمای بزرگ در دریای حزر بیفتد هیچ اتفاقی نمی افتد ولی اگر شما یک کفش در برکه بیفتد کاملا مشخص می شود . ما باید تمرین کنیم و حساسیت زیادی نشان ندهیم . هرقدر سعه ی صدر ما بیشتر بشود تحمل این مسائل برای ما راحت تر می شود.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2300
بازدید دیروز: 3687
بازدید کل: 9808787
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...