0 امتیاز
142 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام .همسر من خیلی دهن لق هست و هیچ حرفی رو نمیتونه نگه داره .متاسفانه همه خانوادشون همین طور هستن و تو همه فامیل به دهن لقی معروف هستند دقیقا نقطه مقابل خانواده ما باز ما اینقدر دهنمون بسته است هیچی نمیگیم که همه مارو امین میدونن .حتما خانواده شوهرم مثل خاله ،زندایی و غیره ازمادرشوهرم اینا میان به من میگن چون هیچی نمیگم.بارها هم به همسرم گفتم لطفا امیح و راز دار باش ولی نمیتونه منم حقیقتا هیچ چیزی بهش نمیگم ولی وقتی ازدیگران میشنوه ناراحا میشه .حالا من باید چکار کنم .دوست ندارم بچه هامم دهن لقی رو یاد بگیرن.ممنون میشم راهنمایی کنید

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
علت اصلی که این خصوصیت در افراد وجود دارد به طیف شخصیتی آنها برمی گردد. تمام این ویژگی‌ها به دوران کودکی و تربیت خانواده و شرایط اجتماعی ارتباط دارد. این افراد در خانواده اینطور تربیت شدند و یا در میان دوستان و آشنایان اینطور رفتار کرده‌اند.افرادی که برای همه چیز و همه شرایط صحبت می‌کنند ونمی توانند محدوده‌ها را رعایت کنند و خطوط قرمزی را که در گفتار و یا رفتار باید رعایت شود، یاد نگرفته‌اند.

 

اگر همسر شما نیز دچار چنین مشکلی هست اولین نکته این است که به این رفتار همسر خود به چشم یک عادت رفتاری نگاه کنید و سعی کنید که به ایشان کمک کنید تا بتواند این عادت رفتاری منفی خود را کنار بگذارد و این نیازمند سعه صدر و تلاش دو جانبه از سمت هر دو نفر شما میباشد برای ترک کردن ،نیاز به تکرار و تمرین است تا ملکه ذهن طرف شود. از عواقب این رفتار بروی خود بگویید مثلا به او بگوئید که این باعث می شود من مجبور شوم مسایل را از تو پنهان کنم. به او متذکر شوید که حریم شخصی هر کس باید مراعات شود وگرنه زندگی دچار مشکل خواهد شد.

 

خیلی جدی خواسته خود را بیان کنید و ناراحتی خود را از این مساله به او نشان دهید. نیازی به بحث و مشاجره نیست. با کمال احترام و محبت می توانید به او نشان دهید چقدر این مساله برایتان اهمیت دارد.

 

نحوه بیان بسیار اهمیت دارد سعی کنید از این جمله استفاده کنید که "نمیتونی تصور کنی چه حس بدی پیدا میکنم وقتی حریم خصوصیم رعایت نمیشه " سعی نکنید او را مقصر جلوه دهید بلکه فقط احساس خود را باو منتقل کنید و از او بخواهید دیگر این کار را تکرار نکند.به ایشان کمک کنید که میزان مراودات خود را کم کند تا مانع از زیاده گویی افراطی شود به او آموزش دهید البته این اتفاق یک‌شبه نمی‌افتد، پس به آن به چشم یک پروژه بلندمدت نگاه کنید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 3243
بازدید دیروز: 1685
بازدید کل: 9796850
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...