0 امتیاز
258 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام خسته نباشید. سوالی داشتم خدمتتون.
من مدتی هست که عقد هستم. مشکلات زیادی با خانواده همسرم دارم. خودم میدونم که ریشه این مشکلات به زندگی شخصیم و خانوادم برمیگرده. اینکه ما در زمان ازدواج برادرم و ورود یک فرد یه عنوان عروس در خانوادمون باعث اتفاقات زیادی شد. برادرم و پدر و مادرم من رو اصلا نمیدیدن و بهم اهمیت نمیدادن. خیلی به عروسمون احترام میذاشتن و توجه میکردن بهشون. اگر مناسبتی بود برای زن داداشم اول کادو میگرفتن و من کلا در نظرشون نبودم. به شدت باید به زنداداشم احترام میذاشتیم ما و اگر یه بار به اسم تنها صداش میکردیم خیلی مواخذه میشدیم. همه چی بهترینش اول برای او بود. ما در اون زمان اعتراض یا مشکلی نداشتیم. ما منظورم منو خواهرم هست که با هردو ما به این صورت برخورد میکردن. فکر میکردیم وقتی ازدواج کنیم برای ما هم همین شرایط است. درصورتی که الان خانواده شوهر من کاملا برعکس هستن. همیشه انتظار دارن من کوتاه بیام تو همه چی و هرچی گفتن نازاحت نشم و هی بهم تو زمینه های مختلف توهین میکنن و اصلا اهل عیدی دادن و کادو نیستن و برای عروسیمون هم کلی منت رو سرمون گذاشتن. من وقتی اینارو میبینم همش تو ذهنم مقایسه میشه. از من انتظار دارن خواهر شوهر کوچیکتر از خودمو مهم تو بدونم و هرچی گفت گوش کنم درصورتی که من وقتی خواهر شوهر بودم حتی حق شوخی کردن با زن داداشم رو نداشتم و همه دعولم میکردن. وقتی این همه بی عدالتی رو میبینم از خانواده خودم و خانواده شوهرم متنفر میشم. شوهرم متوجه بی علاقگی من نسبت به خانوادش شده و همش جویای دلیلشه اما من هیچ دلیلی نمیتونم بگم چون نمیخوام بدونه حسرت دارم تو زندگیم. سر این قضیه رابطه منو همسرم یه کم سرد شده.
خودمم خسته شدم از این وضعیت. هرچی میخوام بیخیال شم نمیتونم. وقتی میبینم چقدر خواهر همسرم شرایط خوبی داره و چقدر از من مهم تر میدونن اون رو حس میکنم ۲۰ سال زندگیم تیاه شده و از همه چی بدم میاد و دوس ندارم ببینمشون.
مشاور هم فقط میگه اشکالی ندازه بگذر. میخوام بگذرم ولی هرکاری میکنم نمیتونم. حس میکم دارم دیوونه میشم

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
32- دوست عزیز چند نکته را باید عرض کنم که شما باید بصورت جداگانه به انها دقت کنید.
در وهله اول در مورد خانواده خودتان ، انها رفتار درستی نسبت به عروس خانواده دارند زیرا محبت در بین افراد خونی مثل برادر و خواهر و والدین نیاز به اثبات ندارند. شک نداشته باشید انها شما را به مراتب بیشتر دوست دارند. اما چون باشما صمیمی هستند به ظاهر به او توجه بیشتری دارند. پس از انها دلگیر نباشید. از طرفی خانواده همسرتان اینگونه نیست. اولا انها در شرایط متفاوتی زندگی میکنند و روال متفاوتی دارند. اگر هم رفتار اشتباهی بکنند شما نباید به ان دامن بزنید زیرا فقط خودتان را اذیت میکنید. ضمن اینکه شما بخاطر بدبینی از قبل و انتظار بالا ممکن است به رفتار انها دامن بزنید و باعث بدتر شدن اوضاع شوید. به شما پیشنهاد میکنم مدتی با خانواده همسرتان با محبت بیشتری رفتار کنید. شاد باشید و انها را مثل خانواده خودتان بدانید تا انها را جذب کنید. انوقت خواهید دید کع انها هم از شما حمایت خواهند کرد. دقت کنید که رفتار شما بسیار تعیین کننده است. شما میتوانید با داشتن روحیه مثبت حمایت همه را جلب کنید و ان روی سکه را ببینید و یا میتوانید با افکار منفی همه را از خود دور کرده و وضعیت را بدتر نمایید. پس برای خود دلسوز باشید و سعی کنید مانند خواهر و دختری مهربان با انها برخورد کنید تا انها نیز پاسخ این رفتاررا بخوبی بدهند  مقایسه دو خانواده که در  وضعیت متفاوتی شکل گرفته اند کار اشتباهی است.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2553
بازدید دیروز: 1193
بازدید کل: 9828913
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...