0 امتیاز
246 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
-آیا اشکال دارد زن از شوهرش بخواهد که به او بگوید ، دوستت دارم؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
هیچ اشکالی ندارد البته با شرایطی که عرض خواهم کرد . در مواردی که نمی توانند این نیاز را به شکل کلامی ابراز کنند ، راهکارهای دیگری هم داریم . میتوانند از روش الگوئی استفاده کنند . شما چند بار بگویید ، آقا، من شما را دوست دارم . بالاخره آقا هم بازخوردی دارد و میگوید : خانم من هم شما را دوست دارم . این القائ غیر مستقیم میشود و این، شیوه ها و مصادیقی دارد . یکی هدیه دادن کتاب است. کتابهایی که در این زمینه معرفی کرده ام، به شوهرشان هدیه کنند و اظهار محبت به همسر وجه مشترک این کتابها است ، دیگری روش مکاتبه است ، خیلی ها فکر میکنند روش مکاتبه برای وقتی است که طرف دور باشد ، خیر . این اختصاص به راه دور ندارد . شما میتوانید کنار هم باشید و به هم نامه بنویسید . این دیگر ارتباط کلامی نیست ، مکاتبه ای است و نیازتان را ابراز کنید . این شیوه هایی است برای کسانی که نمی توانند ابراز کنند. مثلا اگر خانم میخواهد با کلام ، ابراز محبت کند ، باید در مکان مناسبی باشد. متاسفانه خانم ها ، در جلوی جمع ، این خواسته شان را اعلام میکنند و ممکن است مرد شما مقاومت کند و خوشش نیاید ، یا در زمان نامناسب می گویند . زمان ، در طرح نیاز ما خیلی مفید است ، زمانی که ارتباط عاطفی با همسرتان دارید ، زمانی که هدیه می دهید ، میتوانید نیازتان را مطرح فرمایید . به لحن تان هم توجه کنید . لحن مهم است . یک وقت شما گله میکنید و معمولا خانم ها این نیازها را در دعواها مطرح میکنند نه در یک موقعیت متعارف و خوب . مثلا نیازی داشته اند ، آقا توجه نکرده و تنشی هم ایجاد شده ، اینجا بهشان فشار می آید و می گویند : چقدر به شما بگویم ، من زن هستم و نیاز دارم و به من بگو دوستت دارم ؟ چرا نمی گویی؟ این حالت شکوه را دارد و جواب نمی دهد و لطفاً این نوع پیامها را کم بدهند . متاسفانه زیاده روی می کنند ، یک بار پیام بدهید ، بگذارید مردتان تجزیه و تحلیل کند . خانم ها فکر میکنند که ما آقایان فراموشکار هستیم . ممکن است آقا به روی خودش نیاورد ولی فراموش کار نیست . بگذارید در ذهن خودش تجزیه و تحلیل کند ولی در ضمیر ناخودآگاه ثبت میشود و در ذهنش هم ، هست و انشا ء اله نیاز شما هم برآورده میشود.
از ویژگی های انسان کریم ، این است که قبل از اینکه از کسی خواسته اش را مطرح کند ، به خواسته اش جواب بدهند . اولیاء الهی این جوری بودند . امامان ما ، قبل از اینکه سائل بیاید ، به سوالش جواب می دادند . این ویژگی انسان کریم است.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1515
بازدید دیروز: 1066
بازدید کل: 9824434
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...