0 امتیاز
314 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
از وقتی که ما بچه دار شده ایم ، محبت شوهرم نسبت به من کم شده است . فکر میکنید علت خاصی دارد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
ببینید به وضعیت خانم بعد از زایمان اشاره کرده بودم . شما سوالی کرده بودند که خانمم در زمان عادت ماهیانه اش ، دائم گریه میکند و حال و روز خوبی ندارد و پرخاشگری می کند . بنده عرض کرده بودم ، خانم ها یک موقعیت هایی دارند که واقعا حالت عادی ندارند . یکی ایام عادت ماهیانه و یکی بعد از زایمان است که اگر آقا نتواند این مشکلات را درک کند و خانم اگر نتواند این مشکلات را با راه کارهایی که عرض خواهم کرد تعدیل کند یک جور مشکلات و سردی عاطفه مشکل پیش می آید .

چه مشکلاتی پس از زایمان پیش می آید ؟ یکی افسردگی خانمها پس از زایمان است که عللی دارد و علت اصلی آن تغییرات هورمونی است که احتمالا هم طبیعی است و ما نگران نمیشوییم مگر اینکه ادامه پیدا کند و آن جاست که احتیاج به کمک و درمان پزشک دارد. دوم اینکه میل جنسی خانمها کاهش پیدا میکند و اهل فن تعبیرشان این است که دارد دوران یائسگی میشود . این دامه پیدا نمیکند. خانم بعد از زایمان نسبت به نوزادش احساس مسئولیتی دارد که به هرحال انرژی زیادی صرف نوزادش میکند . خود این ، یک جور اختلال در همسرش ایجاد میکند یا خستگی زیاد یا کم خوابی در دوران حاملگی و زایمان که خیلی سخت است . این ها یک جورهایی اختلال در زندگی ایجاد میکند . یک جور کلافه شان میکند . حتی در سه ماه اول رابطه شدیدی با نوزاد برقرار میکنند که خیلی از آقایان این را نمیدانند . متاسفانه این را درک نمیکنند ، این لطف خدا است ، یک رابطه خیلی شدید و قوی با نوزاد برقرار میکند . و جالب این است که خودشان با این ارتباط عاطفی ارضاء میشوند و حتی نیازهایشان جبران میشود و حتی میتوانیم بگوییم جبران نیازهای غریزی هم میکند . اغراق نیست این هم یک جوری کمبود توجه است . خانمها در ایفای نقش در فرزند اول استرس و اضطراب دارند آیا میتوانند بچه را بزرگ بکنند ؟ آیا میماند؟ آیا اتفاقی برایش می افتد و باید به آن توجه بشود . و بعد از زایمان یک کم فرم بدن تغییر میکند و تناسب اندام بهم میخورد . این ها خانم را نگران میکند و این ها روی شوهرش هم اثراتی میگذارد . من عرضم به زوج های جوانی که باردار هستند و یا در آینده باردار خواهند شد این است که ، این ها مقطعی است و دوا م نمی آورد یعنی نهایتاً چهل یا شصت روز بعد ، دیگر اوضاع درست میشود . ببینید خانم میگوید محبت آقا بعد از زایمان کم شده ، من میخواهم بگویم باید برعکس آن باشد . درست است شما آقایان عزیز مشکلاتی می بینید و حق و حقوق شما آن جور که باید و شاید رعایت نمیشود. این یک واقعیتی است که خانم خیلی کلافه است . شما سعی کنید علی رغم میل باطنیتان حتی اگر حقوق شما رعایت نشود ، بیشتر به همسرتان محبت کنید . ایشان الان خیلی نیاز دارند و توجه کنید حتی در بچه داری به ایشان کمک کنید ، بچه را بغل کنید ، راهش ببرید ، آرام کنید ، اگر میتوانید در کارهای دیگر خانه کمک کنید ، اگر شما آقای گرامی این کارها را بکنید این مراحل گذر ، خیلی سپری میشود . چون این یک مرحله ای است که باید باشد و برای همه خانمها است . اگر آقا موقعیت خانم را درک کند ، بدانید به راحتی وسرعت بیشتر میگذرد و خانم هم باید یک دقت های داشته باشد ، نیاید یک طرفه باشد . ما برای اینکه از سردی عاطفه پیشگیری کنیم هم خانم و هم آقا ، باید محبت و مشارکت کنیم .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

4 نفر آنلاین
0 عضو و 4 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 102
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9835395
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...