0 امتیاز
289 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
آقایی پرسیده است وقتی من به همسرم ابراز محبت میکنم ایشان خیلی خوشحال نمیشوند . آیا مشکل خاصی دارد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
شاید شما صرفا فقط میگویید دوستت دارم واین لق لقه زبانتان است و در عمل محبت شما را نمی بینند. ممکن است شما بگویید دوستت دارم و در عمل ایشان می بینند نه خیر. در عمل خودش را نشان نمیدهد. اگر به خواسته های منطقی ایشان هم عمل کنید ، این پیام را به ایشان میدهد که حرفهای شما واقعی است و شما را جدی میگیرند یا ممکن است از روی بی حوصلگی ، خستگی و با زور و فشارمیگویید و خانم شما احساس میکند شما در یک دامی افتاده اید و میخواهید ازاین دام رها شوید . یک موقع تا خانم نگوید، آقا ابراز نمیکند . چون می گوید اگرمن ابرازنکنم بد میشود .حتما باید بگویم .یعنی خودش آمادگی ندارد. مثلا آقا میگوید دوستت دارم ولی خانم می بیند در چهره این آقا آثاری ازدوست داشتن را نمی بیند و می بیند هماهنگی بین زبان آقا و زبان بدن ایشان نیست.
 ممکن است همسر شما سمعی نباشد البته اکثریت خانمها سمعی هستند به این معنا که دوست دارند بشنوند و حس زیبا شناختی خانمها از طریق گوششان است و حس زیبا شناختی آقایان از راه چشمشان است و برای همین روی نگاه به نامحرم تاکید شده است . لذا بعضی خانمها ممکن است بصری باشند چشمی باشند به این معنا که میگوید دوستت دارم اثری نداشته باشد اما با زبان بدن ومحبت را در چشم شما ببیند و یا گره خوردن نگاهها و نگاه محبت آمیز و یا به این خانم نگویید دوستت دارم ولی نگاه محبت آمیز کنید . در سکوت خیلی به ایشان میچسبد ، برای ایشان یعنی ده باردوستت دارم . میخواهید ببینید خانمهایتان بصری هستند یا نه ، مثلا اگرکوهی ، جنگلی ، دریایی وجایی که بروید وقتی برمیگردید ومیخواهند خاطراتی را نقل کنند معمولا چیزهایی را نقل میکنند که دیده و چیزهایی را که شنیده خیلی نمی گویند . مثلا سبزی درختان ، زیبایی گلها ، آسمان آبی ، ابرها ، این ها نشانه ها است .بعضی خانمها لمسی هستند ، حسی هستند و دوست دارند نوازششان کنید ، دستشان را در دستتان بگیرید ، اینها اگر جایی بروند چیزهایی را نقل می کنند که حس کردند و لمس کردند مثلا دستم را در آب رودخانه کردم، یخ بود ، چمن ها نرم بودند و بعضی خانم ها کادویی هستند اظهار محبت آقا به آنها کادو است . معنایش این نیست که خانمی که سمعی است از کادو بدش بیاید یا کسی که بصری است اصلا اثری رویش نگذارد وجه غالب را ما باید ببینیم ،همه خانم ها و آقایان این حالات را دارند از آنها لذت می برند ولی خانم ها یک وجه غالبی دارند یعنی ترجیح می دهند پس اینگونه میتوانید ابراز محبت کنید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

3 نفر آنلاین
0 عضو و 3 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 300
بازدید دیروز: 3005
بازدید کل: 9838597
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...