0 امتیاز
407 بازدید
در جهان بینی اعتقادی توسط
سلام،من 4 سال ازدواج کردم، خیلی صبورم. اوایل که اختلاف ها را به روی او نمیاوردم و تحمل میکردم ولی بعد دیدم با نگفتن کاری حل نمیشه ،همسرم بسیار بچه و لوس است،از من و خانوادم بی نهایت توقع دارد در صورتی که خود آن توقعات را برای کسی انجام نمیده و خیلی کینه ای هست. مثلا یه موضوعی قبل از ازدواج بوده، دعواهاشو کردیم 100 بار من دلایلمو براش شرح دادم و گذاشتیمش کنار، دوباره با یه مشکلی که به اون موضوع قدیم ربطی نداره،اونو میکشه وسط! خیلی بداخلاق، پرخاشگر و کم حوصله و افسرده عم هست.ممنون میشم راهنماییم کنید

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
همسر شما به واسطه ی نوع برخورد وتربیتی که والدینش داشتند متأسفانه مبتلا به غرور است و ریشه ی تمام رفتارهایی که نوشته اید همین غرور است. که البته این افراد دست خودشان نیست مانند پدر و مادری که در تغذیه ی کودکشان کوتاهی می کنند و بچه بعدها دچار عارضه ای می شود. این را گفتم که اول از همه به همسرتان به دید ترحم نگاه کنید نه تنفر. اما چند نکته:
اول اینکه حساسیت های همسر خود را شناسایی کنید و مراقب باشید کاری را که او را حساس و عصبی می کند انجام ندهید. دوم اینکه در کارهای خود با ایشان مشورت کرده و بگویید که ایشان را قبول دارید. سوم اینکه مراقب باشید مطلقاً با ایشان بحث و جدل نکنید و او را تکذیب نکنید. این نقطه ی حساسیت افراد مغرور است. اگر هم حق با شماست ولی باز از بحث وجدل پرهیز کنید و اگر قرار دارید ایشان را به یک حرف درست و معقول منتقل کنید این کار را هرگز مستقیم انجام ندهید و تلاش کنید با تدبیری و غیر مستقیم از زبان و یا جای دیگر او را اگاه کنید. نکته ی آخر اینکه به هر حال آنچه از همه ضروری تر است اینکه شما صبر و خویشتن داری خود را توسعه دهید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

7 نفر آنلاین
0 عضو و 7 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1839
بازدید دیروز: 1066
بازدید کل: 9824758
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...