0 امتیاز
108 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
آیا نیاز خانمها به گفتگو ، می تواند توجیح کننده صحبتهای طولانی و مکرر تلفنی شان با دیگران باشد ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
درست است که این در خانمها یک نیاز است و باید بر آورده شود ولی اگر تماس های طولانی تلفنی ، اختلال در نظام زندگی ایجاد بکند ، هرگز درست نیست و تجویز نمی شود . آقایان از این مسئله شکوه و گله دارند . آقا با منزل تماس می گیرند و پشت خط می ماند و کارشان انجام نمیشود . این باعث رنجش آقا میشود . الان همه تلفن همراه دارند و یا دو خط تلفن دارند . امکانات مخابراتی هم هست . اینها درست است ولی شما خانم محترم ، فکر نمی کنید با این تماسهای طولانی حقی از همسر و فرزندان خود ضایع می کنید. چون اگر وقت زیادی صرف این کار بشود ، خانم به کارهای خانه نمیرسد . حالا خانم ممکن است بگوید : من برنامه ریزی می کنم و به همه کارهایم می رسم و خیلی سریع کارهایم را انجام می دهم . خوب این درست است ولی شما به خانواده هزینه ای تحمیل می کنید . ممکن است وضعشان خوب است . خوب بالاخره اسراف است . اسراف گناه است . نفس پرگویی نهی شده است . روایت داریم : اگر کلام نقره است ، سکوت طلا است . حضرت علی(ع) می فرماید : از پرگویی بپرهیز چون باعث لغزش میشود و تو را خسته می کند . حرف زدن از شما خیلی انرژی می گیرد . حضرت علی (ع) می فرماید : زیادی حرف زدن باعث سرافکندگی میشود . وقتی عقل کامل میشود ، حرف کم میشود . عاقل کسی است که به زبانش بند می زند . خانم ها دقت کنند . بابا افضل کاشانی می گوید : تو را دو گوش داده اند ویک زبان ، تو دو بشنوی و یک بگویی . در ضمن اینجا بحث افراط و تفریط هم مطرح است که بهترین کارها ، حد وسط است .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

4 نفر آنلاین
0 عضو و 4 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2080
بازدید دیروز: 3687
بازدید کل: 9808567
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...