0 امتیاز
398 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام ,یک ماهی میشه نامزد کرد حدود یکسالی بود که از قبل همسرم رو میشناختم و توی دانشگاه اشنایی داشتم خداروشکر از انتخابم و خانوادش راضی ام پسر مومون و مذهبی و فوق العاده محجوبه ,مادر پدر خودم جدا شدن من با پدر و خواهر۱۲ساله ام زندگی میکنم اما ازون بچه های طلاق نیستیم که.....خودمو خواهرم و پدرم مومن و جزو ادم های مذهبی حساب میشیم حجاب کامل داریم.....
چند وقت پیش خواب دیدم همسرم که کاملا ازش بعیده توی حموم با خواهر کوچیکم رابطه داره این خواب اونقدر اذیتم کرد که به همسرم گفتم اونم گفت اون جای خواهر کوچیکمه و این حرفا چیه یه خواب چرت بوده,اما من واقعا ازون موقع به همسرم که مثل چشمام بهش اعتماد دارم مشکوکم همش نگرانم نکنه حالا که خوابمو تعریف کردم به خواهرم فکر کنه و درست با وجود اینکه کاملا ازش انتظار ندارم الان یا در ایندع به خواهرم فکر کنه چون دنیای مردا خیلی خاصه خیلی حالم بده این خواب همه زندگیمو خراب کرده همش میترسم درحالیکه کوچیکترین نگرانی نداشتم از چشم پاکی همسرم  تورو خدا کمکم کنید

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
سلام دوست عزیز
لازمه توجه شما رو به این نکته جلب کنیم که خطور افکاری ناراحت کننده که به صورت غیر اختیاری، ناخواسته و تکراری وارد ذهن می‌شه و فرد علی رغم تلاش در جهت جلوگیری از ورود اونا به ذهن، قادر به کنترلشون نیست، برای بسیاری اتفاق میفته و شما تنها فردى نيستيد كه از اينجور افكار مزاحم و تكرارى رنج مى‏بريد.

حقیقت اینه که شیطون، خیلی هنرمنده. گاهی اونقدر خوب سفسطه می بافه که خیال می کنیم بزرگترین فیلسوف عالمه. گاهی اونقدر عاطفی و دلسوز نشون میده که انگار بهترین روان شناس دنیاست. اونقدر با دقت برخورد می کنه که گاه اونو فرشته ای می بینیم که داره ما رو به سوی خدا می بره. همۀ اینا واسه اینه که نقابهای او، خیلی شبیه اصله. یه وقتایی یه کار اشتباه کوچیک رو چندین برابر بزرگ می کنه و آیینه دق ما می کنه تا فکر کنیم ما اینیم و هرگز نمی تونیم کاری رو انجام بدیم که خدا رو خوشحال کنه. اون به راحتی می تونه حتی یه رفتار درست و عادی رو، اشتباه جلوه بده تا ما دست از اون و خیلی رفتارهای شبیه اون برداریم،. شیطون با همین مهارت منو از همسر خوبم دور می کنه؛ منو از وظایف همسرداری دور می کنه، منو ...، تا اونجا که حاضرم نباشم. هه اینا واسه اینه که اون تونسته منو از خودم، خود واقعیم، دور کنه.
حالا با این حرفا قصد داریم به کجا بریم؟ ابزارهای شیطون واسه آدما متناسب با شخصیت اوناست. قطعا من که به ندایی میرم دنبالش با شمایی که مواظب چشم و گوش و لقمۀ غذا و ... هستید برای شیطون یکجور نیستیم. اون مجبوره برای شما از ابرازهای لطیف تر و دقیقتری استفاده کنه تا لو نره. او همۀ توانشون میذاره تا همۀ موفقیتهای شما رو برای خودش تصاحب کنه و اگه شده قدمی، عقل و احساس شما رو به عقب برگردونه. گاهی این اتفاقات خیلی خیلی نامرئی و ناهوشیار بوجود میاد. مثلا همون فکرایی که گفتید دارید. خدا تو قرآن فرموده؛ شیطان وسوسه داره تا خودشو به شما نزدیک و شما رو از خدا دور کنه. این شما نیستید که اون فکرها رو دارید بلکه شلیک وسوسه‌های شیطون طرف شماست.

خواهر محترم، در ادامه برای دوری از اون افکار نکاتی رو متذکر میشم، هرچند فکر نمی کنم بهشون نیازی داشته باشید:
1ـ از آنجا كه معمولاً اين افكار به هنگام بيكارى به سراغ فرد مى‏آيد، سعى كنيد با يك برنامه‏ريزى دقيق و حساب شده تمام اوقات شبانه ‏روزى خود را پر كنيد و هيچ گاه بيكار نباشيد. به مطالعه، نظافت اتاق، كمك به دوستان، ورزش و... مشغول باشيد و هر گاه بيكار شديد خود را به كارى مشغول سازيد.
2ـ هرگاه افكار مزاحم به سراغ شما آمد خود را مشغول كار ديگرى كنيد و با ايجاد حواس‏پرتى از آن افكار مزاحم دورى كنيد.
3ـ هرگاه اين افكار به سراغتان آمد و متوجه شديد، وسط افكار به خود بگوييد: «بس است ديگر» و بدين وسيله رشته افكار مزاحم را قطع كرده و به سراغ مطلبى ديگر خواهيد رفت.
4ـ ذكر اين نكته لازم است كه غالبا افكار مشوش و آلوده از بازى‏هاى شيطان و وسوسه‏هاى نفس است كه هدف از آن سرگرم كردن انسان و باز داشتن او از توجه به عبادت خدا و انجام اعمال نيك است و انسان بايد در برابر اين نوع افكار و هجوم آن بى اعتنا باشد و با پركردن فضاى قلب و سينه از ياد خداوند و ذكر او و تفكر در شگفتى‏هاى خلقت او جايى خالى براى شيطنت شيطان در قلب خود باقى نگذارد.
5- تلقين؛ به خود تلقين كنيد كه من مى‏توانم شك و ترديدهايم را رها كنم و به اصول فكرى خود كاملاً باور و ايمان دارم.
6- اذکار (لا اله الا الله) و (لاحول و لاقوة الا بالله) و تلاوت سورۀ ناس، کمک خوبی برای عبور از این افکار است.
7- اگه مدت زیادی از اینگونه درگیریهای ذهنی می گذرد (چند سال) و به تعداد زیاد در روز تکرار می شود، خوب است روان درمانی را با دارو درمانی موقت (با مراجعه به روانپزشک) همراه کنید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 3484
بازدید دیروز: 1527
بازدید کل: 9806284
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...