0 امتیاز
113 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
مندختري٨ساله دارم كه از وقتي برادرش به دنيا اومد خيلي اخلاقش بد شد خيلي حسوديش ميكنه بااينكه من خيلي سعي ميكنم مراقب باشم تا اون اذيت نشه خيلي كتاب خوندم ولي تاثيري نداشته وخيلي هم خسيس ومن براش همه چيز ميخرم اما خيلي خسيس حتي كسي نبايد مدل لباسي كه اون داره رو بخره تا اين حد ممنون ميشم راهنمايييم كنيد

واينكه جواب منو هم خيلي بد ميده

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
البته توصیه های زیر نیز مانند بسیاری از مطالب دیگر که مطالعه فروده اید وابسته به نحوه اجرا و مدیریت اوضاع میباشد. پس اگر موفق نشدید حتما به روانشناس کودک مجرب مراجعه نمایید.

ورود نوزاددوم به خانواده براي کودک اول، بحران بزرگي را به وجود مي آورد. او که تا آن زمان مورد توجه والدين بوده استبا آمدن نوزادي ديگر موقعيتش را در خطر مي بيند و احساس ناخوشايندي پيدامي کند . از يک طرف دوست دارد به او بپيوندد و از طرفي احساس مي کند جايگاهخود را از دست داده است. حالا برادر يا خواهر جديد، مرکز توجه والدين شده است. پس روي تخت او مي خوابد، او اصرار دارد شيشه شير را در دهانش بگذارد، نوزاد را در بغلگرفته محکم مي فشارد
حسادت خود را به صورت تغيير رفتار خود نشان مي دهند. مثلا رختخواب خود را ترمي کنند و يا به مکيدن شست خود مبادرت مي ورزند و گاهي اوقات از خوردن غذا خودداريمي کنند و يا از برخورد با اشياء ترس نشان مي دهند. از جمع، گوشه گيري وتظاهر به بي اعتنايي مي کنند، با رقيب خود دشمني و بدرفتاري مي کنند و از شخص موردعلاقه دوري مي کنند.
هدف بچه ها از اجراي اين گونه اعمال، جلب توجه مادر ومنحصر نمودن علاقه و محبت او نسبت به خويشتن است. در حقيقت آنها از اين وسيله دفاعيبراي برخورد با موقعيت نامطلوب استفاده مي کنند. حسادت در ميان بچه ها در سال هايسوم و چهارم زندگي بيش از ساير اوقات است..
او را با مسئوليت نگهداري نوزاددرگير کنيد. از او بخواهيد پوشک نوزاد را برايتان بياورد. وقتي شما در اتاق نيستيداو را سرگرم کند. هنگامي که نوزاد گريه مي کند آرام به پشت نوزاد بزند و او را ساکتکند، اگر اصرار دارد نوزاد را در آغوش بگيرد با رعايت نکات ايمني اين اجازه را بهاو بدهيد. اين که کودک 5 ساله به نوزاد حسادت کند امري طبيعي است.
او مجبوراست شرايط جديدي را تحمل کند. از اين پس در هر آنچه داشته، بايد با ديگري شريک شود. احساس او را درک کنيد. اوقاتي را به او اختصاص دهيد. حتي زماني خيلي کوتاه او را درآغوش بگيريد. اگر عادت داشته روي زانوي شما بنشيند باز هم اين امکان را در اختيارشقرار دهيد. توصيه اي که به والدين مي شود، اين است که قبل از تولد فرزند دومتمام مسائل را براي بچه اول توضيح دهندو اثرات مثبت برادر و خواهر داشتن و اثرات منفيتنهايي را برايش بيان کنند. از طرف ديگر بعد از تولدفرزند دوم اين مساله را رعايت کنندکه تمام حواس ها و ذهن ها عطف به بچه دومنشود و در تمام کارها ازبچه اول کمک گرفته و آن را در بزرگ کردن بچه دخيل کنند.
اهميت دادن به کودکو نظرخواهي از او اين احساس را در کودک به وجود مي آورد که هنوز براي خانواده اشعزيز و محترم است و احساس بزرگي مي کند. براي کودکي که به نوزاد جديد وو حسادتمي کند راه هاي زير را پيشنهاد مي کنيم:
او را در فعاليت هاي مربوط بهشيرخوار شرکت دهيد تا احساس طرد شدن نکند. رفتارهاي مناسب کودک را تشويق کنيد؛ مثلابگوييد از اين که در عوض کردن لباس کوچولو به من کمک کردي متشکرم. تو خيلي خوب کمکمي کني. به او ياد بدهيد چگونه نوزاد را بغل کند و در طول روز به او اجازه بدهيدنوزاد را در آغوش بگيرد. واکنش هاي نوزاد را برايش توصيف کنيد، مثلابگوييد: او دوست دارد تو به آرامي با او رفتار کني. اين توضيحات موجب بهتر شدنروابط بين آنان و لذت بردن از وجود يکديگر خواهد شد. به علاوه زماني که خانواده وبستگان شما فرزند جديد راملاقات مي کنند به آنها يادآوري کنيد که به کودک بزرگتر نيز توجهکنند.
زماني را در طولروز به کودک اختصاص دهيد و حتي سعي کنيد چند دقيقهبا او تنها باشيد. احساس خود را به کودک نشان دهيد و به او بگوييد که دوستش داريدتا او نيز احساسات خود را براي شما بيان کند.
کودک بايستي بفهمد که آسيب رساندن به نوزاد پذيرفتني نيست و با انضباط خاصي با او برخورد خواهد شد. در صورتي که با رعايت نکات گفته شده، همچنان با کودک خود درباره فرزند جديد مشکل داريد، بهتر است از مشاوران روان پزشک و يا روان شناس کودک بهره بگيرد
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

11 نفر آنلاین
0 عضو و 11 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2559
بازدید دیروز: 1638
بازدید کل: 9791439
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...