0 امتیاز
167 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام وخسته نباشید دارم میمیرم از فکر وخیال کمکم کنید دارم مرتب زندگیمو بابقیه مقایسه میکنم وقتی میرم خونه اقوام دپرس میشم اخ اونا خونه زنگی انچنانی اما من خونم ساده بعد که میام. تا چندروز سردردم میگم کاش به جای اونا تواون خونه بودم یا گریه میکنم که چرا دخترم مثل بچه های اونا تخت و اطاق جدا نداره از خودمو شوهرم بدم اومده اعتمادبه نفسم اومده پایین زندگیم شده جهنم میگم باهیچکس رفت وامد نکنم بهتره احساس عقب افتادگی وصعف میکنم سرم انگار داره منفجر میشه از این همه حسرت بگید چکارکنم؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
با این مساله از چند جهت میتوان برخورد کرد. مثلا از دیدگاه معنوی (تقدیر و اینکه برای شما چه چیز بهتر است و این را فقط خداوند میداند) یا از این دیدگاه که شما پایین ترین سطح فامیل یا جامعه نیستید, کافیست کمی با افراد پایین تر رفت و امد کنید , انگاه از داشتن زندگی مناسب خود خدارا شکر خواهید نمود. اما میخواهیم از یک دیدگاه دیگر به مساله بپردازیم و آن واقع بینی و اینده نگری است. ببینید دوست عزیز بیایید اول واقعیت را بپذیریم تا بتوانیم مساله را بهتر حل کنیم. واقعیت اینست که شما از شرایط مالی (فقط مالی!!) زندگی خود راضی نیستید. پاسخ شما در مقابل این مساله چیست؟ گریه کردن, ناراحتی عصبی, تنفر از خود و شوهر, پایین امدن اعتماد بنفس و...
درست است که بظاهر اینها غیر ارادی و ناخواسته به شما تحمیل میشود, اما من میخواهم بشما اطمینان دهم این مسایل را خودتان بخودتان تحمیل میکنید و میتواند این اتفاقات رخ ندهد.باین فکر کنید که ایا ناراحتی و عصبی بودن و حسرت خوردن شما وضعیت زندگیتان را بهبود میدهد؟؟ ایا تابحال با این روند جز تیره کردن روزگار برای خود به چیزی دست یافتید؟؟ پس شما از همان زندگی معمولی خود که تا الان دارید هم استفاده نکرده اید. پس چگونه انتظار دارید وضعیت بهتری داشته باشید. مطمینا انوقت هم راضی نخواهید بود و حسرت میخورید که چرا بیشتر نیست! لذت و استفاده از بهره مندیها در زندگی مساوی با دارایی زیاد نیست. در حال حاضر شما بجای صرف انرژی و وقت و ... خود در جهت بهبود وضعیت (با انگیزه دادن و حمایت از همسر و ارامش او و همینطور کمک خودتان باو در صورت توان) این انرژی و وقت را در جهت منفی تلف میکنید. پس انتظار پیشرفت نداشته باشید. سعی کنید روزانه حدود نیم ساعت باین فکر کنید که چقدر در زندگی برای بهبود وضعیت تلاش کرده اید. باین فکر کنید ایا از همان مقدار کم یا متوسطی که در اختیار دارید, بخوبی و بهینه استفاده میکنید!؟ شاید بظاهر برایتان قانع کننده نباشد, ولی اگر عمیق باشید بسیار بسیار سوال تعیین کننده و مهمی است.
اینکه شما در این سطح چه میکنید پله ایست برای رسیدن به سطحی بالاتر و یا حتا پایینتر.
بهرحال برای ارامش موقت خودتان چند وقتی میتوانید رفت و امدتان را محدود کنید و بجای ان به افرادی با سطح بسیار پایین که کم هم نیستد سر بزنید. با انها گفتگو کنید و از مشکلاتشان بپرسید. با همسر خود, صمیمیتر باشید و تفریحهای کوچک ولی مداوم را برای خودتان برنامه ریزی کنید و سعی کنید از داشته هایتان بیشتزین استفاده را بکنید. بیشت و بیشتر کتاب بخوانید, مطالعه دنیایی را بروی شما باز میکند که انرا با هیچ چیز عوض نخواهید کرد. ورزش کنید و روحیه خود را با نشاط نگهدارید تا با توان بیشتر برای زندگی بهتر تلاش کنید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

7 نفر آنلاین
0 عضو و 7 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1206
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9836499
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...