0 امتیاز
276 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
من پسری 13ساله دارم که نشانه های بلوغ هم کم وبیش درش داره ظاهر میشه .این پسرم که الان قدوهیکلش از من بلند تر شده از کودکی ترس از جدا خوابیدن داشت که ما خیلی جدی نگرفتیم ینی اطرافیان میگفتن فلانی هم اینجوری بوده بزرگ شده خوب شده فلانی هم...وخلاصه این شد که هنوز که هنوزه ما این مشکلو با ایشون داریم حتی یه تخته دوطبقه با خواهرش داره واگر خواهرش که 3سال از خودش کوچکتره بره روتختش بخوابه اونم میره اگر نه اونم باید یا همونجایی که اون خوابیده بخوابه یا پیشه ما تازه رو تختم که می خوابه اغلب اوقات نصفه شب میاد پیشه ما وبه باباش می چسبه می خوابه وصبح که بهش میگیم چرا اینکارو کردی میگه اصلا نفهمیدم من که دیشب اونجا خوابیدم چرا اینجام ؟خیلی هم بد خوابه هیچ جا جرات نمی کنیم که تنها واسه خواب بمونه بیچاره میکنه کنار هر کس بخوابه.گاهی اوقات که مجبورش می کنیم که تو اتاق حتی با وجود خواهرشم نمی خواد بخوابه گاهی که مجبورش کنیم پسر بزرگ گریه می کنه میگه نمی تونم.تو رو خدا راهنمایی کنین دوساله پیش دکتر بردم شربت فولوکسیتین دادو ..کلاسهای نوروفید بک وسیما گذاشت چند جلسه رفتیم بعد چون خیای مریضای بد حالم اونجا تو اون کلاسا شرکت می کردن پسرم روحیش خراب شده بود میگفت من مثه اینام مگه؟شربتو بعد از چند هفته قطع کردم ترسیدم.دیگه نمیدونم چکار کنم تو رو خدا راهنماییم کن.تشکر

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
ریشه و پایه بسیاری از ترسها را باید در دوران کودکی جستجو نمود و اگر پدر و مادر و مربیان کودک با اصول و روشهای صحیح تربیتی آشنا باشند و طبیعت کودک خود را بشناسند، اساسا زمینه ای برای پیدایش ترسهای غیر منطقی در کودک رشد نخواهد یافت. در این ارتباط باید توجه داشت ترس در سنین بلوغ شکل دیگری به خود گرفته و متوجه جنبه های شخصیتی می شود. در این سنین ترسها جنبه تعمیمی داشته و همراه با اضطراب بوده و به علت استدلالی بودن فرد، ترسهای دوران کودکی کمرنگ می شوند. در این سنین ترس از غلط بودن عقیده، احساس بغض در عمل، رفتار و گفتار، ترس از تخلف و گناه، نوجوان را آزار داده و باعث می شود که گاهی او از انزوا سر در آورده و یا از اجتماع روی گردان شود.

نوجوانان از طرد شدن و تحقیر می ترسند و خطر پریشانی خود را به طور اغراق آمیزی درک می کنند. آنان با پیدایش ناگهانی صفات جنسی، بیش از پیش به تغییرات ظاهری بدن خود توجه می نمایند. نوجوانان از ناهماهنگی رشد اعضای بدن، کوتاهی و بلندی قد، چاقی و لاغری بیش از حد، پیدایش لک و دانه های چربی بر روی صورت و بدن خود دچار اضطراب و ناراحتی و ترس می شوند. بنابراین یک کنایه، اشاره، تشویق و یا تنبیه می تواند موجی از خشم و نفرت و ترس و دلهره را برای آنان به همراه داشته باشد. در این زمان چه بسا که پدر و مادر هم، کمک به نوجوان خود، برای غلبه بر ترسهای دشوار اجتماعی را بی فایده تشخیص بدهد چرا که ممکن است نوجوانان نظرات والدین خود را نسبت به اینکه چه بپوشند یا چگونه خودشان را با جامعه هماهنگ بدارند قبول نداشته باشند.

در هر صورت پاره ای از راههای پیشگیری ترس در کودکان و نوجوانان عبارتند از:

1ـ هرگز والدین از ترساندن به عنوان ابزاری برای تربیت فرزندان خود استفاده ننمایند.

2ـ حتی المقدور کودک تنها نباشد و نماند.

3ـ کودک برای روبه رو شدن با موقعیتهای ترسناک آماده شود.

4ـ حس اعتماد به نفس در کودکان تقویت شود.

5ـ از تلقینها و بدآموزیهای غلط خودداری شود.

6ـ کودک و نوجوان از تماشای فیلمها و صحنه های وحشت آور منع شود.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

9 نفر آنلاین
0 عضو و 9 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1680
بازدید دیروز: 1066
بازدید کل: 9824599
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...