0 امتیاز
189 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام با تسکر از جواب سوال قبلی من 33 سالمه و همسرو 35 ساله ما  12 ساله ازدواج کردیم و دو بچه داریم من از اوایل زندگیم متوجه شدم کل خانواده شوهرم معتاد هستند از مادر شوهرم گرفته تا خاله و ....اما نمیدونم چرا چون شوهرن با اونا فرق داشت فکر کردم گرفتار نمیشه در ضمن من به اصرار پدرم به این ازدواج تن دادم و تلاش برای طلاق کردم که نشد بعد به خاطر شغل همسرم به شهر دیگری رفتیم اونجا متوجه شدم همسرم سیگار میکشد اما حتی از خونه هم پیدا میکردم میگفت مال من نیست هزار تا دروغ و قسم تا اینکه دوباره به شهر دیگری رفتیم و ایشون با همکارای نابابش شروع به رفت آمد کرد که شدیدا معتاد بودند البته از گوشه و کنار فامیلاش بهم میگفتن اما هر بار شوهرم بعد کلی دعوا و قهر کردن شدیدا انکار میکرد تا اینکه مادر شوهر و پدر شوهر من به خاطر همین اعتیاد و مشکل ریه فوت کردند و ما به شهر خودمون برگشتیم که ای کاش برنمیگشتیم چون شهرمون کوچیک بود هر کاری میکرد زود گزارشش به من میرسید و من فقد با قهر کردن و خونه بابام رفتن و کلی آبرو ریزی برمیگشتم و ایشون اصلا به زمین و زمان قسم میخورد حتی من سر بساط میدیدمش و مچش رو میگرفتم میگفت من فقد نشسته بودم کاری نمیکردم یه بار رفتم مشاور و او از من سوالهایی کرد و گفت مطمین باش شوهرت معتاد شده اما بهم گفت تو خودت دلت نمیخواد بدونی فهمیدم راست میگه من تو این 12 سال فقد الکی به خودم گفتم همه بهتان میزنن اما راستش درد کهنم از روزی سر باز کرد که دیدم تو ماشینش نشست من از پنجره میدیدم و یه ظرف برداشت و شربت خورد من از این شربتها دیده بودم اما همیشه میگفت مال داداشهام هست برا ترک اونا گرفتم اما میخوام از شما کمک بگیرم و ایندفعه منطقی و محکم رفتار کنم دوست ندارنم قهر کنم چون ما یه خونواده بزرگ هستیم و زود آبروی شوهرم میره اما دلم نمیخواد مثل پدر و مادرش زور از دستش بدم فقد بخاطر دخترهام باور کنین تو این دوازده سال خیلی گریه کردم زود جوابم رو بدین نیاز به کمک دارم

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
دوست عزیز به جای قهر و مچ گیری با او صحبت کنید. نیازی نیست با او دعوا کنید. خیلی با آرامش به او بگوئید که چقدر دوستش دارید. بگوئید که عاشقش هستید و دوست ندارید آسیب روانی و جسمی به او برسد. به او بگوئید که نیازی به توجیه آوردن نیست و شما میدانید که او معتاد است و میخواید که او را کمک کند. به او بگوئید الان وقت قسم خوردن و حاشا کردن و.. نیست بلکه شما مثل یک دوست پشتیبان پشتش هستید که به او کمک کنید تا ترک نماید. سعی کنید محبتتان را کاملا به او منتقل کنید تا بفهمد شما بدنبال طلاق و مچ گیری و.. نیستید. صمیمانه از او بخواهید که تلاشش را بکند و شما هم در کنار او هستید تا کمکش کنید که اعتیادش را ترک نمایدو سعی کنید به جای تهدید و .. از محبت استفاده کنید. او اگر شما را دوست خود ببنید و روی شما حساب کند می توانید با مراجعه به مراکز مشخص این کار و کمک به او بدون اطلاع دیگران او را کمک کنید تا ترک نماید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1722
بازدید دیروز: 3005
بازدید کل: 9840019
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...