0 امتیاز
687 بازدید
در جهان بینی اعتقادی توسط
با سلام

ببخشید من با4تا از همسایه هام رفت و اومد داشتم، بعد از صمیمی شدن تازه متوجه شدم همشون بهایی هستن، اونا برای منو پسرم هدیه میارن، خونشون دعوت میکنن، گاهی اوقات خوراکی میارن، یا با ما دست میدن و روبوسی میکنن، الان من باید چیکار کنم?

5 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
پرسشگر عزیز

پاسخ مراجع را در مورد ارتباط با افراد پیرو فرقه ضاله بهایی در زیر مطالعه فرمایید.
0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
نظر امام خمینی (ره) درباره بهائیت ـ استفتاء ـ

 ۱: آیا خواندن كتب غیر اسلامی مانند بهائیت و كمونیستی و سایر مرام های الحادی حرام است؟
جواب: اگر خوف انحراف در بین باشد باید ترك كنند. (ر.ك استفتائات امام (ره)، ج2، ص40، س112)
۲- ازدواج زن مسلمان با مرد بهايى چه صورت دارد؟
جواب :ازدواج با فرقه ضاله بهائيه باطل است.

نظر مقام معظم رهبری درباره بهائیت ـ استفتاء ـ

حضرت آیت الله امام خامنه ای
از آنجا که در شهرستان (...) استان فارس تعداد کمی از بهائیان به شغل مغازه داری مشغول شده اند و مردم روزانه با آنها معاشرت و به داد و ستد می پردازند لذا از محضر جنابعالی استدعا می رود به سوالات زیر پاسخ نمائید.

۱- آیا بهائیان مسلمان هستند و یا کافر و نجس ؟

۲- حکم سلام و دست دادن با آنها چگونه است؟

۳- حکم خرید از مغازه آنها و فروش چیزی به آنها چگونه است ؟

۴- آیا بر سر سفره ایشان می توان حاضر شد و از غذای این فرقه ضاله خورد ؟

جواب : جمیع افراد فرقه ضاله بهائی محکوم به کفر و نجاست هستند و از غذا و سایر چیزهایی که با رطوبت مسری در تماس با آنها بوده است باید اجتناب کرد و بر مومنین واجب است که با جیله و فسادگری این فرقه گمراه مقابله کنند .

لطفا به سؤالات زیر پاسخ فرمائید:

۱ – معاشرت و همنشینى و دست دادن دانش ‏آموزان مسلمان با دانش آموزان پیرو فرقه گمراه بهائیت، اعم از این که دختر باشند یا پسر، مکلّف باشند یا غیر مکلّف، در داخل مدرسه یا خارج از آن، در دوران ابتدائى، متوسطه و پیش دانشگاهى، چه حکمى دارد؟

۲ – رفتار استادان و مربیان با دانش‏ آموزانى که بهائى بودن خود را آشکار می ‏کنند و یا یقین داریم که بهائى هستند، چگونه بایدباشد؟

۳ – استفاده از وسایلى که همه دانش ‏آموزان از آنها استفاده مى‏کنند مانند شیر آب آشامیدنى، شیر توالت و آفتابه آن، صابون و مانند آن، با این که علم به مرطوب بودن دست و بدن داریم، چه حکمى دارد؟

جواب : همه پیروان فرقه گمراه بهائیت محکوم به نجاست هستند و در صورت تماس آنها با چیزى، مراعات مسائل طهارت در رابطه با آنها، نسبت به امورى که مشروط به طهارت است، واجب است. ولى رفتار مدیران و معلمان و مربیان با دانش‏ آموزان بهائى باید بر اساس مقررات قانونى و اخلاق اسلامى باشد.

۴- خواهشمندیم تکلیف مؤمنین را در برخورد با فرقه گمراه بهائیت و آثار حضور پیروان آن در میان جامعه اسلامى، بیان فرمائید؟

جواب :همه مؤمنین باید با حیله ‏ها و مفاسد فرقه گمراه بهائیت مقابله نموده و از انحراف و پیوستن دیگران به آن جلوگیرى کنند.

۵- گاهى بعضى از پیروان فرقه گمراه بهائیت براى ما غذا یا چیز دیگرى مى‏آورند، آیا استفاده از آنها براى ما جایز است؟

جواب :از هرگونه معاشرت با این فرقه ضالّه مضلّه، اجتناب نمائید.

۶ – بهائیان بسیارى در اینجا کنار ما زندگى می ‏کنند که رفت و آمد زیادى در خانه‏هاى ما دارند. عده‏اى مى‏گویند که بهائى‏ها نجس هستند و عده‏اى هم آنها را پاک مى‏دانند. این گروه از بهائى‏ها اخلاق خوبى از خود آشکار مى‏کنند، آیا آنها نجس هستند یا پاک؟

جواب :آنها نجس و دشمن دین و ایمانِ شما هستند، پس فرزندان عزیزم جدا از آنها بپرهیزید.
0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
دفتر حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی):
1و3ـ معامله با اعضای فرقه ضالّه جایز نیست و اگر مشهور به بهائی بودن است، همان شهرت کافی است.
2ـ در فرض سۆال اشکالی ندارد.
0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
۱- آیا بهائیان مسلمان هستند و یا کافر و نجس ؟

۲- حکم سلام و دست دادن با آنها چگونه است؟

۳- حکم خرید از مغازه آنها و فروش چیزی به آنها چگونه است ؟

۴- آیا بر سر سفره ایشان می توان حاضر شد و از غذای این فرقه ضاله خورد ؟

جواب : جمیع افراد فرقه ضاله بهائی محکوم به کفر و نجاست هستند و از غذا و سایر چیزهایی که با رطوبت مسری در تماس با آنها بوده است باید اجتناب کرد و بر مومنین واجب است که با حیله و فسادگری این فرقه گمراه مقابله کنند .

حضرت آیت الله مکارم

بسمه تعالی
اعضای فره ضاله از زمره مسلمین خارجند و هر گونه رابطه ای با آنها حرام است مگر در مواردی که امید ارشاد و هدایت آنها باشد.
 

حضرت آیت الله فاضل

باسمه تعالی
۱ ـ بهائی ها مسلمان نمی باشند بلکه کافر و نجس اند .

۲ ـ سلام ابتدایی به آنها جایز نیست و در دست دادن و لمس آنها باید مراقب احکام نجس و پاکی باشید .

۳ ـ فی حد نفسه با آنها معامله کردن مانعی ندارد مگر اینکه باعث ترویج مذهب باطل آنها یا تضعیف مسلمانان باشد .

۴ ـ غذای آنها نجس است و خوردن آن حرام است.

 

حضرت آیت الله بهجت
جواب : نجسند و از معاشرت با آنها پرهیز شود و الله العالم
0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
برخی از جریانات انحرافی و فرق ضاله از هر وسیله ای برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود استفاده می کنند و شعارشان این است که هدف وسیله را توجیه می کند.

 اسلام ناب محمدی و مذهب حقه شیعه به ما این اجازه را نداده است که برای رسیدن به اهداف مشروع از وسایل و ابزار نامشروع استفاده کنیم، حق را زیر پا بگذاریم و حدود الهی را نادیده بگیریم، این محدودیت ها از شاخصه های مهم تبلیغ دین و مذهب ما است.

یکی از روش ها و ابزار تبلیغ و ترویج در فرقه ضاله بهاییت، استفاده از جذابیت های جنسی است؛ این فرقه ضاله با استفاده از برنامه های مختلف همچون برگزاری میهمانی های مختلط و ارتباط احساسی و عاطفی برای پیوستن افراد به این فرقه ضاله زمینه سازی می کند.

 ازدواج در دین مبین اسلام شرایط و ویژگی های خاص خود را دارد و برای زن و شوهر وظایف خاصی مشخص شده است که آنان ملزم به پذیرش و رعایت آن هستند.

: اگر مسلمانی بخواهد با یک غیر مسلمان ازدواج کند، با یک مسأله فقهی مواجهه می شویم که حکم شرعی این ازدواج چیست، از این رو برای دریافت پاسخ به مرجع تقلید خود مراجعه می کنیم.

ازدواج، نوع تعامل با دیگران، تولید مثل، تربیت فرزندان و مانند آن در این فرقه تحت سیستمی مدون و برنامه ریزی شده انجام می‌شود و لجنه ها، محافل ملی و بیت العدل بر این روند نظارت می کنند.

به طور مثال یک دختر و پسر بهایی حق ندارد با هر کسی ازدواج کنند و فرایند ازدواج، از خواستگاری تا ازدواج در محدوده خواست و اراده لجنه انجام می شود و اگر خانواده ای از این برنامه تبعیت نکند دچار مشکلات و موانع بسیار خواهد شد.




با کمی تأمل در می یابیم که این ارتباطات از پیش طراحی شده و در راستای جذب افراد به این فرقه ضاله است، اگر یک جوان مسلمان در رفت و آمد ها و تعاملاتی که با آنان داشت، جذب آنان شد که این هدف محقق شده است.

 اما اگر جوان مسلمان نتوانست با عقاید، رفتار و نوع تعاملات آنان ارتباط برقرار کرده و عقاید آنان را بپذیرد، مشکلات، فشار ها و تهدید ها آغاز می شود.

 در این گونه مواقع فرد بهایی از همه امکانات، حمایت ها و پشتیبانی سیستم بهاییت برخوردار می شود و به طور مثال با به اجرا گذاشتن مهریه، فرد مسلمان را با همه توان خود تحت فشار قرار داده و تهدید می کنند در این صورت فرد مسلمان یا مجبور به پذیرش اعتقادات آنان شده یا به دلیل نداشتن توان پرداخت مهریه به زندان می افتد.

 از سوی دیگر مباحث فرهنگی و اجتماعی و تبعات این گونه ازدواج ها مطرح است، به طور مثال فرد مسلمان و شیعه ای که محب اهل بیت(ع) در برنامه های مذهبی شرکت می کند، روزه می گیرد، صله رحم به جا می آورد، روضه برگزار می کند چگونه می تواند با یک بهایی زیر یک سقف زندگی کند که هیچ کدام از اعتقادات ما را باور ندارد.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

14 نفر آنلاین
0 عضو و 14 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 3075
بازدید دیروز: 1685
بازدید کل: 9796682
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...