0 امتیاز
139 بازدید
در جهان بینی اعتقادی توسط
با عرض سلام و خداقوت..سوالی که ازتون داشتم اینه که

احساس میکنم.بعضی مواقع خواهر شوهرم قصد سوءاستفاده داره...مثلا بعضی مواقع به شوهرم میگه با گوشیت به فلانی زنگ بزن..شوهرم گفت شارژ ندارم اونم بهش گفت برو شارژ کن و بیا تا زنگ بزنیم به فلانی..

در حالی که خودش ،دخترش،وشوهرش صاحب گوشی هستند و هر موقع شوهرم بهشون بگه شما زنگ بزنین میگن ما شارژ نداریم..این یه مدلش بود..حالا میخوام بدونم من باید چطور رفتار کنم تا جلوی این مساءل بگیرم..خیلی حرص میخورم..وقتی هم جلوی خواهر شوهرم عکس العمل نشون میدم تازه اون دست پیش میگیره..خواهشا راهنماییم کنین..ممنون

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
در این مسایل خود شخص باید آگاه باشد و اجازه ندهد کسی از او سو استفاده کند. شاید آنها هم قصدی نداشته باشند ولی وقتی همسر شما در این مساله همواره آنها را عادت دهد آنها نیز به این مساله عادت می کنند. پس اشکال اصلی متوجه همسر شماست نه آنها. البته در این مسایل شما نباید خود را به عنوان کسی که سهم دارید و از شما سو استفاده می شود نشان دهید. شما فقط باید به همسر خود به عنوان یک دوت بگوئید که باید طوری رفتار نماید که همه  حد و حدود خود را دریابند و انتظرات بیش از حد از تو نداشته باشند. باید با زبانی نرم و با محبت به همسر خود بفهمانید که او اول در مقابل خود و خانواده اش وظیفه دارد و  سپس در باره سایرین. از او بخواهید با درایت بیشتر رفتار نماید. خیلی صریح بگوئید که من از این کار تو احساس بدی پیدا میکنم چون حس میکنم  آنها از تو سو استفده میکنند در صورتیکه شاید انها قصد بدی ندارند. و این رفتار توست که من را نسبت به آنها بدبین می کند.   این مطالب باید با دقت و نرمی بیان شود تا نه او فکر کند که او را متهم میکنید و نه فکر کند  که به خانواده ش توهین شده است. شاید بهتر باشد که این مطالب را در چند مرحله و بصورت سوالی بیان کنید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2590
بازدید دیروز: 1540
بازدید کل: 9844871
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...