0 امتیاز
216 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام همسر من تعادلی در رابطه با خانوادش نداره پدرش 16سال پیش فوت کرده 5برادر هستند که بیشترشون از نظر مالی به مادرشون کمک میکنن تا جایی که حتی بیشتر از خانه خودشون خانه مادرشون رو پراز مواد غذایی میکنن خواهراشون متاهل ودارای چند فرزند هستند که هفته ای چند روز خونه مادرشون جمع میشن وهزینه مهمونی شون رو پسرا میدن  من با این مسئله مشکلی ندارم ولی اونها طوری پسرهاشون روتربیت کردن که پسرها احساس میکنن حتی درمورد خواهرای متاهلشون وبچه هاشون مسئولیتی در حد زن وبچه خودشون دارن بجای اینکه کارهای خونه مادرشون رو دخترا انجام بدن حتی قبل از اینکه دخترا حرفی بزنن شوهر من انجام میده درحالیکه تو خونه خودمون این کارارو نمیکنه چندبار بهش گفتم که انقدر توقع خواهراش رو بالا برده که به راحتی بهش دستور میدن توهین میکنن وفکر میکنن شوهرم وظیفه همه چیز رو به گردن داره همسرم قبول نداره

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
این مساله را باید با تفاهم حل کرد. از طرفی شما مقایسه میکنید و میبینید در دو خانواده رفتار متفاوت وجود دارد و از طرفی همسرتان به این شکل بزرگ شده و طرز فکرش اینست و نمیتواند عادتهای نهادینه شده اش را بسادگی تغییر دهد. پس شما باید با صبوری و گفتگوهای صمیمانه و گاه به گاه با او بگویید که خوبست این محبت را در قبال دو خانواده انجام دهد نه فقط خانواده خودش. مردان معمولا ناگهانی تغییر نمیکنند. بلکه باید با ارامش و پشتکار کم کم به قلب انها رسوخ کرد و طرز فکر و رفتار انها را تغییر داد. این مساله بیشتر از منطق نیاز به محبت و توجه شما باو و استمرار گقتگوهای شما دارد.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

15 نفر آنلاین
0 عضو و 15 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2796
بازدید دیروز: 1527
بازدید کل: 9805596
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...