0 امتیاز
170 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
با سلام،

من متاسفانه تقريبا يك سال پيش با پسرى آشنا شدم كه بشدت بهم اظهار علاقه ميكرد. نه گفتن كلا واسه من خيلى سخت بود بنابرين اجازه دادم رابطه اى بين ما شكل بگيره. از اول ميگفت كه ميخواد بياد خواستگارى ولى من اصلا اجازه نميدادم چرا كه از نظر فرهنگى، مالى، اعتقادى و حتى تحصيلى خيلى پايين تر بود و به خانواده ما خيلى نميخورد. با خودم ميگفتم بلاخره دست از سرم برميدارد (چرا كه پسرى زيبارو بود). اين ماجرا نزديك يك سال ادامه پيدا كرد و من كم كم شديدا به اين پسر علاقه مند شدم. تقريبا يك ماه پيش با وجود علاقه شديدى كه بهش داشتم، ديدم كه اين ماجرا پايان خوبى نخواهد داشت و به اشتباه خود پى بردم. امكان نداشت كه پدر و مادرم به اين ازدواج راضى بشن و ميدونستم كه بدون رضايت انها هم زندگيم مشكل دار خواهد شد. بنابرين با اين كه اين كه اين پسر خيلى اصرار به امدن به خواستگاريم داشت، حتى نگذاشتم يك بار بياد و با او خداحافظى كردم. درست دو هفته بعد از اين ماجرا، خواستگارى خوب واسم پيدا شد كه از لحاظ مالى و ايمانى و فرهنگى خيلى از اين شخص بهتر بود. پدر و مادرم خيلى تمايل دارن كه اين ازدواج صورت بگيره و من هم هيچ دليلى براى نه گفتن ندارم. حالا خواستگارى داره جدى ميشه و من خيلى ميترسم. اين جوون خيلى ادم خوبيه ولى من هنوز دلم با پسر اوليه ست و نميتونم فراموشش كنم. چون خودم به رابطه پايان دادم، عذاب وجدان دارم كه چرا با احساساتش بازى كردم و همين طور فكر ميكنم كه سزاوار خوشبخت شدن با فردى به پاكى اين جوان دوم نيستم. ميخواستم بدونم ايا در اين شرايط بله گفتن به اين جوان كار درستيست؟ و آيا با پايان دادن به رابطه اول بدون اين كه بهش يه شانس بدم كه بياد خواستگاريم كار درستى بود؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
20- اولا در مورد ادامه ارتباط با این شخص مطمینا اشتباه بزرگی انجام دادید و هر اشتباهی تاوانی دارد که باید ان را بپردازید. بهرحال شما با هر فردی ازدواج کنید خاطرات فرد قبلی از بین نمیرود و این هنر شما و مهارت همسر شماست که بتواند ان خاطرات را در ذهن شما کمرنگ کند.  
اما در مورد فرد اول اگر شما با عقل خود و با توجه به تمامی جهات به این نتیجه رسیده اید که او به درد شما نمیخورد نباید عذاب وجدان داشته باشید و باید به فکر جبران خطاها و ساختن یک زندگی سالم باشید و به بقیه مسایل فکر نکنید. اما اگر تنها دلیل شما قبول نکردن خانواده است این دلیل خوبی برای رد او نیست و باید اجازه دهید خواستگاری انجام شود.
در مورد فرد دوم شما باید ابتدا کمی صبر کنید تا حرارت ارتباط قبلی کاسته شود و زمانی با نفر دوم شروع به گفتگو در مورد ازدواج کنید که رابطه قبلی بسیار کمرنگ و زمان  زیادی از ان گذشته باشد در غیر اینصورت عواقب بسیار بدی در انتظار شما خواهد بود. اینکه شما شایسته او نیستید حرف کاملا اشتباهی است شما باید در ادامه زندگی لیاقت خود را اثبات کنید و به گذشته کاری نداشته باشید. اما نکته بسیار مهم برای کسانی که رابطه قبلی دارند این است که فردی را انتخاب کنند که شرایط احساسی و بسیاری از خصوصیات اخلاقی مثبت فرد اول را داشته باشد تا در طول زندگی به خاطر کمبود یک مساله (مثل بیان احساسات یا اندام متناسب یا چهره یا هرچیز دیگر) به فرد قبلی فکر نکنید و دایما او را بخاطر نیاورید.پس اگر از رد فرد اول مطمین هستید بخودتان فرصت دهید تا بتوانید فرد جدیدی را قبول کنید. سپس با توجه به مسایل گفته شده سعی کنید در انتخابتان دقت کنید و تصمیم درستی بگیرید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1640
بازدید دیروز: 1527
بازدید کل: 9804440
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...