0 امتیاز
5.3هزار بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
با سلام

دختری 24 ساله هستم،خواستگاری داشتم که بعد یک دوره سه ماهه آشنایی و خواستگاری رسمی تمام قرارها گذاشته شد،همون شب که از خواستگاری رفتن پسر عدم موافقتش در مورد مهریه رو اس ام اس بهم گفت ولی بعد گفت چون همه حرفها در حضور بزرگترهازده شده من قبول میکنم و این موضوع هم بسته شد تا یک هفته بعد که ما سر موضوعی بحثمون شد و بعد باز مسئله مهریه رو پیش کشید و گفت من نمیتونم قبولش کنم و... من هم به این چند دلیل اصلا راضی به کم کردن مهریه نبودم:1-علارغم علاقه زیادی که بهم ابراز میکرد از روز اول سر هرچی بحثمون میشد ایشون میگفتن هنوز هیچی بینمون نیست میخوای تمومش کنیم به این دلیل ز اینکه اینهمه روی کم کردن مهریه تاکیید داشت میترسیدم میگفتم حتما میخواد مهریه در حدی باشه که در توانش باشه بده و بعد راحت طلاقم بده(همیشه میگفت میخوام در حدی باشه که بتونم بهت بدم)

2-ایشون وقتی کنار من بود همه شرایط رو قبول می کرد ولی وقتی میرفت خونه میزد زیر همه چی،مامانش میگفت دوستاش یادش میدن ولی خودش قسم میخورد که من اصلا به دوستام هیچی رو نمیگم، و من میترسیدم که حتما ادم دهن بینی هستش.

3-اینکه همش حرفش رو عوض میکرد خب منم میترسیدم که ثبات اخلاقی نداشته باشه.

4- با اینکه ما هنوز نامزد هم نشده بودیم حر حرفی مخالف میلش میزدم عصبی میشد و میگفت وقتی من عصبی میشم تو نباید جواب منو بدی باید اروم باشی منم آروم شم.منم اصلا نمیتونستم به خودم بقبولونم آروم بشم چون فکر میکردم معمولا در این برهه زمان باید سعی میکرد دل منو بدست بیاره نه تندی کنه.

و خلاصه بعد چند روز بحث سر مهریه قبول کرد که اخلاق خودش تنده و پیشنهاد داد بریم پیش مشاوره و بعدش زد زیرش و گفت نمیام و اصلا پشیمون ازدواج شده و رابطه ما به اتمام رسید.(اینم بگم که خانواده ایشون اصلا ازشب خواستگاری هیچ زنگی به خانواده من نزدن برای مراحل بعدی)

الان مشکل من اینه که همش خودم رو سرزنش میکنم و میگم حتما مقصر من بودم و نباید موقع عصبانیتش چیزی میگفتم که اینجوری نمیشد،و اینکه خیلی حس بدی دارم و ناراحت اینم که همه فامیل فهمیده بودن ولی به نامزدی نکشیده همه چی بهم خورد و  همش احساس میکنم که دیگه ازدواج نخواهم کرد چون بد شانسم و با کسی که داشتم نامزد میکردم به نتیجه نرسیدم و به پیشنهاد خودش بهم زدیم.توروخدا کمکم کنید آیا اشتباه از من بود یا طرف مقابلم؟خیلی دارم خودم رو سرزنش میکنم دارم داغون میشم.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
اولا باید خوشحال باشید اتفاقاتی که میتوانست در طول ازدواج بیفتد و زندگی را بکام هردو تلخ کند قبل از ازدواج افتاده. ببینید دوست عزیز اتفاقا قبل از ازدواج زمان محک زدن و شناخت است. حتی اگر شما اورا ناراحت نمیکردید این اتفاقات بارها و بارها در زندگی ناخواسته اتفاق خواهد افتاد و اگر زوجین در این مورد سازگاری نداشته باشند مساله پیچیده خواهد شد. شاید تقصیر کسی نباشد بلکه به دلیل تفاوت دیدگاهها و عدم مناسبت شخصیتها این مشکلات بوجود میاید. ایا شما میتوانستید در تمام طول زندگی کوتاه امده و اورا عصبی نکنید ؟ اگر جوابتان مثبت است میتوانید بکویید اشتباه کرده اید ولی مطمینا اینطور نیست و اتفاقات زندگی بسیار غیرقابل پیش بینی است و نیاز به ارامش و صبر از دوطرف دارد.
اکنون شما نیازی نیست خود را سرزنش کنید بلکه این تجربه را بخاطر بسپارید تا در شروع رابطه اشنایی ابتدا شناخت لازم را پیدا کنید و سپس رابطه را ادامه دهید. نکته اصلی اینجاست که چطور در سه ماه به این تفاوتها پی نبرده اید.
اشکال خیلی از عزیزان این است که دوران اشنایی را بیستر صرف لذت بردن از باهم بودن میکنند تا اشنایی و این باعث عواقب ناگواری خواهد شد.
اکنون با توکل بخدا و امید به اینده نگاه کنید و بدانید که مسیر پیش رو تنها با توکل ، صبر ، امید و انگیزه و پشتکار به درستی طی خواهد شد.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2417
بازدید دیروز: 1527
بازدید کل: 9805217
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...