0 امتیاز
151 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
در مورد دخالت های بیجای خانواده ها و عوامل ایجاد اختلاف بین زن و شوهر بفرمایید .

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
اگر مرد شما به خانواده ی خودش توجه می کند و این توجه در حد متعارف وعادی هست اصلا حساسیت نشان ندهید . اگر مرد شما به خانواده اش غیر عادی توجه می کند و در زندگی شما اختلال ایجاد کرده است ،می توانید با راه کارهایی همسرتان را متعادل کنید . بهترین راه روش ، روش الگویی است . شما محبت بیشتری بکنید و محیط را آرام کنید و همان گونه که مادر ایشان به او توجه می کند شما هم به او توجه کنید . مادر به فرزند خودش بدون قید و شرط محبت می کند . شما هم به مردتان بدون قید و شرط محبت بکنید . با این کارها مطمئنا خودش متعادل خواهد شد . اگر هم مرد شما متعادل نشد راهش این نیست که شما حساسیت زیاد نشان بدهید و با یک ادبیات ناپسندی بخواهید مطلب را به او بگویید که چرا اینقدر به خانواده ات توجه  می کنی ؟ چرا به من توجه می کنی ؟ و باید رابطه ات را کم کنی . این اصلا چیز خوبی نیست . زیرا این حرفها پیام های خیلی بدی به مرد می دهد ، پیامی می دهد که شما انحصار طلب شده اید و شما می خواهید رابطه اش را با خانواده اش قطع کنید . این پیام بدی است . اگر      می خواهید به همسرتان هم بگویید احساسات خودتان را بیان کنید و لازم نیست که آن    جمله ها را بگویید . بگویید که من وقتی تنها هستم خیلی رنج می برم ، من به حضور و وجود شما در منزل خیلی نیاز دارم . حتما احساس خودتان را مطرح بکنید . خانمی گفته بودند که مادرشوهر من خیلی در زندگی من دخالت می کند ،درمواردی زیادی دخالت نیست نُصح ، نصیحت و خیرخواهی است . مادری چهار فرزند بزرگ کرده است و وقتی می بیند که شما به فرزندتان غذای کمکی می دهید که چه بسا خودش هم به       بچه اش داده و بچه دچار دل درد شده است ،می گوید که عروس خانم فکر نمی کنم که این چیز خوبی باشد . اگر دخالت به معنای واقعی هم هست ، بخاطر سعادت زندگی خودتان باید این حرفها از یک گوش شما بیاید و از گوش دیگر شما بیرون برود . اگر این حرفها در قلب شما رفت بدانید که زندگی تان خراب می شود ، همسر شما نسبت به مادرش تعصب دارد و ممکن است که زندگی شما خراب بشود . در مورد آزارهای مادرشوهر بهترین حربه محبت و مهربانی است . آقایی گفته بودند که مادرم همسرم را خیلی اذیت می کند و من بخاطر حرمت مادرم چیزی به او نمی گویم . حرمت با مدیریت منافاتی ندارد . شما می توانید با محبت و مهربانی و عطوفت با انتقال مطالب بصورت غیر مستقیم به مادر این مشکل را حل کنید . شما مادرتان را آگاه کنید که آزارهایش کم بشود اگر نتوانستید در غیاب مادرتان از همسرتان حمایت کنید . اگر در حضور مادر صلاح نمی دانید که از همسرتان حمایت کنید ، در غیاب مادرتان بگویید که مادرم با شما برخورد بدی کرد . این با داشتن حرمت منافاتی ندارد .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

11 نفر آنلاین
0 عضو و 11 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 381
بازدید دیروز: 1527
بازدید کل: 9803181
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...