0 امتیاز
128 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
با سلام،من 24ساله هستم،همسرمم 31 ساله،مدت دو سال و دو ماه است که عقد کردیم،همسرم 4تا خواهر دارن و پدرشون هم وقتی همسرم15سالش بوده فوت کرده و مادرش به تنهایی همسرم و یکی از خواهرای دیگشو بزرگ کرده،همسرم منو انتخاب کرد و به خانوادش معرفی کرد و عقد کردیم،از ده روز بعد عقد مادرش زنگ زد خونمون و قضیه شروع شد که من واسه پسرای غریبه زن انتخاب میکردم و پسرم خودش زن انتخاب کرده، عقد دخترتون بهم نيومد داشت و... اينارو برای مادرم مطرح کرد،دقیقاً تو اوج خوشی همه چیز خراب شد بعدش پاگشا نکردن منو ما پاگشا نکردیم و بعدش دیگه کلا قطع رابطه شد،همسرم دو بار رفت وسایلشو جمع کرد که بره بیرون خونه بگیره تا دیگه کلا قطع رابطه بشه،چون من دانشگاه میرفتم یه شهر دیگه مخالفت کردم با خونه گرفتن جدای همسرم،و دیگه اینکه مادرش تو کل ماجراهای ما هست،از مو رنگ کردن من،چاق بودن من، حتی محل خونه گرفتن ما،حتی تالار و... این بین من و همسرمم همش قهر بودیم این اواخر که به جدایی هم کشید،حتی مشاوره قوه قضائیه هم رفتیم،دیگه آخرش همسرم با کمک یکی از همسایه ها اومد خونمون که من خانممو دوست دارم و...  حالا خداروشکر یک ماه که خوب شدیم و قراره به امید خدا دو ماه عروسی کنیم،ولی هنوز مشکل خانوادهاست،عروسی گرفتن،تالار و لباس و جهیزیه و همه چیز خلاصه دعوا داریم و اختلاف، واقعاً خسته شدم خسته... اونا مارو قبول ندارن ما هم اونارو، من و همسرم این دو سال و دو ماهی به معنای واقعی پیر شدیم،مشاوره هم دو جا رفتیم از من پیش همسرم بد میگفتن از اون هم پیش من...

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
دوست عزیز این مسایل باید حتما قبل از عقد بیان میشد و مشکل بررسی میشد تا کار باینجا نکشد. اما در هر صورت اکنون باید به فکر آینده تان باشید و با صبوری از این مرحله نیز عبور کنید. اولا تا جای ممکن از بحث و جدال و.. بپرهیزید.و اگر همسرتان خودش خرج خودش را می دهد و شما هم نیاز چندانی به پول خانواده تان ندارید سعی کنید با برقراری یک مراسم بسیار مختصر (حتی بدون تالار و مراسم و..) و با یک هزینه کم وبدون نیاز به خانواده ها مراسم را تمام کنید. با این کار هم به انها نشان می دهید بزرگ شده اید و نیاز زیادی به آنها ندارید و هم کارهایتان سریع تر پیش می رود و سریع تر مستقل خواهید شد. اما حتما شما با خانواده تان و همسرتان با خانواده ش گفتگو کنید و این مطالب را با زبان احترام به انها بگوئید. به انها بگوئید که اگر خوشبختی ما برایتان مساله است و اهمیت دارد دست از لجاجت و لجبازی بردارید چون تا کنون با این کارتان سالهای خوب زندگی فرزندتان را به عذابی تبدیل کرده اید. اگر یک مادر خوشبختی فرزندش را میخواهد بایا کمک کند تا او احساس بهتری نسبت به همسرش داشته باشد و زندگی بهتری را تجربه کند نه اینکه با اختلاف انداختن بین آنها باعث جدایی شود که این بدترین کار ممکن است و مطمئنا باید در مقابل خداوند پاسخگوی این رفتارها باشد. باید هر دو طرف را روشن کنید که مسیری که در پیش گرفته اند و مقابل پای شما سنگ می اندازند جز زحمت برای شما و تاوان و مکافات عمل برای خودشان در آینده چیزی نخواهد داشت.  البته دقت کنید باید با احترام و محبت و از روی دوستی این مطالب و در لفافه گفته شود نه بصورت مستقیم. شاید نوشتن نامه بد نباشد. از طرفی سعی کنید با ساده گرفتن مسایل و تهیه حداقل وسایل زندگی ابتدا مستقل شوید و بعد سعی کنید خودتان زندگی آبرومندناه ای تشکیل دهید این روند به آنها نشان می دهد که دیگر نمی توانند زندگی شما را مدیریت کنند. ارتباط خود را با انها قطع نکنید اما هرجا بوی مجادله به مشامتان رسید از آنها فاصله بگیرید. شما ضامن رفتار آها نیستید بلکه باید زندگی خود را حفظ نمایید . در تمام این مسیر با همسرتان بهترین رفتار را داشته باشید و مثل دو دوست پشت هم را خالی نکنید و دایما با گفتگو و مشورت باهم بهترین رفتار را انجام دهید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

9 نفر آنلاین
0 عضو و 9 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 989
بازدید دیروز: 1527
بازدید کل: 9803789
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...