0 امتیاز
267 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
بعضی از آقایان می گویند : اگر با شما خودمانی بشوییم حرمت ها شکسته میشود به همین دلیل با آنها رفتار سرد و رسمی دارند سوال من این است آیا مهربانی کردن با احترام گذاشتن منافات دارد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
خیر. چه منافاتی دارد ؟ ابداً منافات ندارد . ما میتوانیم مهربان باشیم و به یکدیگر احترام بگذاریم. و پرده های حیا هم پاره نشود . حتی جمله معروف هم که شنیده اید. تسقط الاداب بین الاحباب . وقتی بین دو نفر آداب رسمی سقوط میکند . منظورم این نیست همه پرده ها می افتد منظور فقط آداب رسمی است واقعا اگر این چنین بود رسول اکرم چقدر به زنهایشان محبت می کردند و مهربانی می کردند و در عین حال ابهت و پرده های احترام همه جای خود و این ها باهم قابل جمع است . خیلی بزرگان جهان و سیاستمداران بزرگ بوده اند که این ها در عین حال که مقتدر بودند مهربان هم بوده اند . امام خمینی با این اقتدار آنجا که پای مسائل نظام بوده محکم می ایستادند ولی با همسرشان با محبت و مهربانی رفتار میکردند . نامه های عاشقانه امام . حتی ایشان بدون خانمشان غذا نمیخوردند . حتما باید کنارشان می بودند . این ها برای ما ارزش است و برای ما درس آموز است و پرده های حرمت هم بوده است . این ها پرده های حرمت و حیا را نمی اندازد . شوخی های بیجا القاب زشت حتی بی ادبی هایی در القاب دوستت دارم وچون محبت دارم این کلمه را بهت گفتم این خیلی بد است . گاهی به بهانه دوست داشتن ، این لقب را به شما میدهند. هیچ منافاتی ندارند . با هم محبت و مهربانی و عطوفت با داشته باشید . در عین حال پرده های حرمت و حیا را ، حفظ کنید . یک وقت یک واژه ای را بکار می برد و محترمانه است . مثلا اسم علی را ، علی آقا میگویند یا به او امید یا عزیز میگویند . اینها خوب است . ولی القابی که بار منفی دارد . ولا تنابزوا بالالقاب :بهمدیگر القابی ندهید که بار منفی دارد .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

11 نفر آنلاین
0 عضو و 11 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 35
بازدید دیروز: 1685
بازدید کل: 9793643
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...