0 امتیاز
287 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط
سلام
من ۲۶ سالمه
وقتی ۱۴ سالم بود با یه پسر۲۴ ساله ارتباط برقرار کردم
از سر احساسات و دوستان بد هم داشتم ۴سال ارتباط تلفنی داشتیم
اون واقعا منو برای ازدواج می خواست
من توی یه خانواده تقریبا مذهبی هستم وقتی ۱۶ ساله شدم به نسبت قبل خیلی تغییر کردم، شدم یه دختر چادری وباحجاب و بنماز و عاشق امام زمان
انگار تازه مسیر زندگیم رو پیدا کرده بودم دیگه ارتباط تلفنی با این فرد قطع کردم ولی اون دایم خواستگاری میکرد خانواده بخاطر وجود خواهر بزرگترم منو نمیدادن.
وجدا از این با طرف مخالف بودن چون خانواده های ما از نظر اعتقادی متفاوتن
منم دیگه شدیدا پشیمان بودم ولی جرات نداشتم تمومش کنم هم عذاب وجدان  از نظر شرعی که با هم ارتباط داشتیم از طرف می ترسیدم.ولی قلبا راضی به این ازدواج نبودم
۱۷ ساله که بودم نامزد شدیم اون دیگه همه عقاید منو پذیرفته بود شب  مراسمم گفتم نباید اهنگی باشه قبول کرد.
دوران نامزدی خیلی زجر کشیدم همش شبها کارم شده بود گریه...
وقتی میدیدم  خانوادش به محرم و نامحرم اهمیت نمیدن و از حجاب و شوخی هاشون و رقصیدن مختلط .
همه اینا دلایل جروبحث های ما شد.
ولی بازم همسرم سعی کرد طوری باشه که من می خوام لباس پوشیدن حرف زدنش نماز خوندن و مراسمامون و....
در حال حاضر دختر یک ساله دارم. اول از همه منو همسرم تو طول زندگی مشترک کمتر مشاجره کردیم اما دلیل مشاجره هامون همین اختلاف عقیدتی بوده.
بخاطر همین مسایل با نهایت احترامی ک برای خانواده همسرم قایلم ارتباطم باهاشون بنسبت عروس های دیگه خیلی کمتر ولی شاید منو از همه بیشتر دوستم داشته باشن
الان با وجود بچه خیلی به همسرم حساس تر شدم.
دوست دارم طوری تربیتش کنم که می خوام خیلی نگرانم که تحت تاثیر عمه ها دختر عمه ها عمو ها قرار نگیره.
توی مراسمای عروسیشون یا شرکت نمیکنم یا اخر وقت میرم
جدیدا مراسم عروسی داشتن همسرم بهم قول داد ک نرقصه و به کسایی که میرقصن نگاه نکنه. ولی ازش خواستن با گوشیش فیلمبرداری کنه خودش نکرد ولی داد به کس دیگه ای با گوشیش از کل رقص ها فیلبرداری کردن
سر این قضییه ما باهم دعوامون شد من بهش گفتم تو غیرت نداری که از خواهرات که بی حجاب رقصیدن تو گوشیت فیلم داری و میخوای بریزی توی لب تاب دامادتون که نامحرمه
تازه دارم میفهمم ک اون به زور و اجبار من داره مراعات میکنه وگرنه اینم مثل اونا غیرت نداره
بعضی وقتها دلم میخواهد طلاقم بده ولی غیر ممکنه چون دخترم ضربه میبینه
شما میتوانید این اطمینان رو بهم بدید که با وجود این پدر بی غیرت و این خانواده میتونم دخترم رو با ایمان و اعتقاد تربیت کنم
دخترم وقتی اهنگی میشنوه فورا میرقصه انگار عاشق اهنگ شاد و رقصه. ممکنه ژنش ب اونا کشیده باشه؟
باور کنید طی این سالهاانقدر سر این قضییه ناراحتی میکنم که بخاطر عصاب کلی درد و بیماری مزمن مبتلا شدم

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
روان شناسان عقیده دارند که زندگی زناشوئی اصولاً یک نوع نزاع دوستانه است و اختلاف خلقت بین آن دو ایجاب می کند که با یکدیگر پرخاش و نزاع کنند. منتها خداوند حکیم طوری این دو جنس مخالف را با همدیگر جوش داده و بین آن ها الفت ایجاد کرده است که پرخاش ها و تندخوئی ها در برخی از اوقات ثمربخش واقع شده ، نظام خانواده و اجتماع از این راه برقرار می گردد
از این رو کمتر خانواده ای است که در طول زندگی زناشوئی خود دچار بحران ها زودگذر نشود. غالباً اختلافات جزئی و کلی در اکثر خانواده ها بین زن و شوهر امری است طبیعی که نه تنها به مراحل خطر و بحران شدید و جدائی نمی کشد بلکه دنبال آن یک نوع محبت و سازش پدید می آید و در حقیقت یکنواختی در زندگی را که عامل برخی از گرفتاری های خانوادگی است از بین می برد و از این جهت پیدایش تندخوئی های آرام و لطیف به هیچ وجه جای نگرانی نیست.
اگر پرخاش و نزاع اصلاً صورت نگیرد ناراحتی های دو طرفه انباشته و متراکم شده و یکباره بسان کوه آتشفشان منفجر می شود و البته دیگر در این موقع آشتی غیرممکن است یا بسیار بسیار دشوار.
عدم موافقت ها همیشه جدایی پیش نمی آورد بلکه پیش از ناسازگاری عدم توانایی هریک از طرفین در غلبه بر مشکلات موجب جدایی می شود.
● راه حل اختلافات خانوادگی زن و شوهر
۱) آشنایی و عمل کردن به وظایف و حقوق یکدیگر .
۲) وقتی را برای گفتگو و گوش دادن به صحبتها و احیاناً انتقادهای یکدیگر قرار دادن و هر یک از زن و شوهر بدانند که وقت انتقاد چه موقعی است.
در قانون اسلام آمده است که وقتی احساسات خصومت آمیز و عصبانیت زیاد بر وجودتان مستولی است و سخت عصبانی هستید اصولاً از تصمیم گرفتن و از هرگونه انتقاد بپرهیزید.: روابط زن و شوهر وقتی صمیمانه باشد انتقاد سازنده معجزه می کند . بهترین موقع انتقاد زن و شوهر از یکدیگر هنگامی است که استراحت لازم را کرده باشند ، و به اصطلاح سرحال باشند زن ها باید حتی الامکان سعی کنند انتقاد عملی و زبانی خود را از شوهرانشان در میان اعضاء خانواده بخصوص در حضور افراد فامیل و خویشان مطرح نسازند.
۳) سازش باید دو طرفه باشد نه این که همیشه یکی از دو طرف کوتاه بیاید ، اگر چه سفارش شده است کوتاه آمدن از طرف زن به خاطر داشتن روحیه لطیف و محبت آمیز شروع شود. مرد هم نباید بخاطر داشتن روحیه خشن همیشه پیروز این اختلافات باشد.
۴) اگر خدای ناکرده اختلافات عمیق میشود مطابق پیشنهاد کتاب انسان ساز الهی یعنی قرآن کریم و تأکید روایات ائمه (ع) نمایندگانی از دو طرف جمع شوند و به این مشکل خاتمه دهند.
۵) از دخالت دادن و یا حتی مطلع کردن دیگران از این نزاع ها خودداری شود ف حتی فرزندانم هم نباید متوجه شوند که در روحیه لطیف آن ها مؤثر خواهد بود . ابتدا بچه ها را به منزل اقوام یا همسایه ببرند ، بعد با هم برای حل اختلاف گفتگو نمایند.
۶) در گفتگو سعی شود اختلافات و صحبتهای قبل را به میان نکشند و همدیگر را به این خاطر ملامت نکنند که تو قبلاً چنین و چنان بودی و یا فامیل هایت هم همین طور لجباز بودند.
۷) زن نقش مهمی در بوجود آمدن یا نیامدن این نوع اختلافات دارند خود را باید همیشه نزد همسر زیبا جلوه دهد و مطابق خواسته شوهر آرایش کند و او را از غریزه جنسی اشباع نماید.
۸) این را هر دو به یاد داشته باشند که اولین راه حل آخرین راه حل نیست و از به زبان آوردن کلمه طلاق در خانه خودداری نمایند، وقتی کلمه طلاق به میان آمد بنیان خانواده بلرزه در می آید. همان طور که وقتی طلاق عملی شود عرش خدا به لرزه در می آید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 206
بازدید دیروز: 3345
بازدید کل: 9797158
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...