0 امتیاز
280 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
نمایش از نو توسط zrastegar
با سلام. من 11 ساله ازدواج کردم. همسرم تک فرزند خانواده است. از خصلت هاى ايشان کم حرف زدن است و خصلت ديگرشان بروز ندادن احساستشان است. در دوران عقد, ايشان خيلى ابراز علاقه نمى کرد. اکثر مواقعه حرف زدن و يا ابراز علاقه از طرف من بود.حتى ديدن و پيش هم بودن را هفته اى يکبار کافى مى دانست و من مدام بايد به ايشان زنگ مى زدم و براى ديدن يکديگر اصرار مى کردم.ايشان با کوچکترين حرفى ناراحت مى شدندو قهرشان به درازا مى کشيد و من چه مقصر بودم و چه نبودم گل و هديه مى گرفتم و با خواهش و تمنا مى خواستم که به منزلمان بيايند, يا من بى خبر به منزلشان مى رفتم که به گفته ى خودشان اين طورى بيشتر لذت مى بردند. دوران عقدم, دورانى پر از استرس و ترس و گريه و زارى بود. ترس از اينکه مبادا حرفى يا اتفاقى پيش بيايد که ايشان ناراحت شوند. ترس از اينکه مبادا پدر و مادرم از رفتارهاى بچه گانه و آزار دهنده شان نسبت به من مطلع شوند. اوايل ازدواجم همينطور بود. بى محلى و بى توجهى به احساساتم. گاهى اوقات اگر اصرارى از طرف من نبود جدا مى خوابيدند.گاهى طى همين جدا خوابيدن ها, من از شدت ناراحتى دچار حمله هاى عصبى شدم و نصف شب کارم به بيمارستان کشيده مى شد.اين ها را مى ديدم ولى نديد مى گرفتم, احساساتم را سرکوب مى کردم. با خودم مى گفتم بهتر مى شود و چنانچه رفتار با همسر را ياد نداشته باشد, درصدد يادگيرى قرار مى گيردو يا گفته هاى مرا بخاطر مى سپارد. خاطرات اولين زايمانم هم بخاطر محدوديت نمى توانم بازگو کنم. تا الان چندبارى گفته مرا دوست دارد.ولى زندگى من پر از تناقض ها و بى توجهى ها و بى احساس بودن هاست.تا الان با کمک کانال شما و يکسرى کانال روانشناسى و مشاوره ها همه ى راه هاى مدارا و برخوردها و رفتار کردن ها را امتحان کردم. متاسفانه همسرم با هيچ راهى منعطف نمى شود يا دوست ندارند بشوند. هنوز نمى دانم!!!!! بعد از 11 سال نمى داند کدام رفتارش مرا ازار مى دهد و يا بدون فکر کردن به عواقبش  هر حرفى را مى زند.ممکن است اين حرف محبت بين مان را کم رنگ کندو يا با وجود دو فرزند پسر که الگويشان پدرشان است ممکن است تاثير گذارى منفى داشته باشد. نمى گويم من بى عيب بودم و تا الان همه ى کارهايم درست بوده و خطار ايشانندولى اين را خوب مى دانم که براى داشتن زندگى گرم و با محبت به هر درى زدم و مى زنم. الان هم از شما بزرگوار مى خواهم کمکم کنيد, خسته شده ام از زندگيم. من ديگر ان دختر شاداب و پر انرژى نيستم که براى صحبت با همسرم و داشتن رابطه ايى گرم و هيحانى به هر درى بزنم و خيلى چيزها را ناديده بگيرم.ديگر برايم فرقى نمى کند با من حرف بزند يانه.با من رابطه ايى گرم و صميمى داشته باشد يا نه. بود و نبودش فرقى برايم ندارد. استدعا دارم کمکم کنيد بتوانم مثل قبل دوستش داشته باشم و بتوانم راحت بدون اين که با خودم و احساساتم جنگ اعصاب داشته باشم , حرف بزنم. بتوانم کانون گرم خانواده ام را گرم و با محبت کنم.و الان بيشتر نگران فرزندانم و آينده شان هستم.تا حالا چند بار به جدايى فکر کردم ولى بعد از فکر کردن به عواقبش منصرف شدن و در ضمن آدم چنين کارى نيستم. درمانده ام! من اين زندگى را نمى خواهم. من زندگى پر شور و پر از محبت را دوست دارم که انهم يک طرفه ممکن نيست.
ممنون از زحماتى که مى کشيد. اجرکم عندلله.
اگر مشاوره حضورى امکان پذير باشه خيلى بهتراست , راحت تر مى توان مشکلات را با جزئيات بيان کرد.
سپاس فراوان. پاينده و استوار باشيد.

3 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
نمایش از نو توسط zrastegar
پرسشگر عزیز

مورد مشاوره شما گسترده است و بهتر است برای بهتر جواب گرفتن , شما شماره همراهی که تلگرام فعال داشته باشد را اینجا قرار دهید تا آی دی مشاور محترم را برایتان ارسال کنم تا بتوانید بیشتر و بهتر با ایشان ارتباط بگیرید.

شماره شما تنها برای مدیر سایت قابل نمایش خواهد بود


موفق باشید
0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
نمایش از نو توسط zrastegar
مجددا تأکید میکنم شماره تلفنی را قرار دهید که تلگرام فعال داشته باشد.
0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
27- دوست عزیز. اولین چیزی که شما باید از خود دور کنید نا امیدی است. شما وقتی یک زندگی را شروع میکنید بخاطر داشتن انتظارات بالا از زندگی دو نفره و بی خبری از مشکلات آن فکر می کنید باید همه چیز به خوبی پیش رود اما در واقع شما با زندگی زناشویی خود را وارد یک چالش می کنید که باید هر روز با ان دست و پنجه نرم کنید. حال می توانید از همه ی این مسایل لذت ببرید و کلیت یک زندگی را ببینید که باعث رشد . پیشرفت شما در بسیاری از مسایل می شود یا ی توانید نا امید شوید و افسرده. دوم اینکه برای برخورد با هر انسانی اول باید او را بشناسید و با کمک گرفتن از افراد کمطلع راه برخورد و مواجهه با این نوع افراد را یاد بگیرید. همسر شما تنها مردی نیست که اینگونه است بلکه بسیاری از افراد نحوه برخورد با یک خانم را یاد نگرفته اند و انگیزه ای نیز برای یادگیری ندارند. پس شما بدون توجه با او که چه میکند باید تلاش خود را بکنید نه بخاطر او بلکه بخاطر خود و فرزندانتان .  در این راه اول از همه باید راههای دعوا و قهر و جنگ اعصاب را ببندید. تحمل خود را بالا ببرید و حواستان باشد که مسایل مورد حاسیت شدید او را رعایت نمایید.  در قدم دوم شما باید زمانهایی را با او برای صحبت دوطرفه برنامه ریزی کنید و از او قویا بخواهید که حتما این زمان را بطور منظم برای شما خالی کند. در این زمانها سعی کنید با گفتگوهایی که او دوست دارد و بان علاقمند است شروع کنید تا او را به گفتگو وادار کنید. حتا شده در مورد مساسلی سیاسی یا ورزشی گفتگو کنید تا او بان علاقه نشان دهد. هدف از این بخش فقط این است که شما به یک زبان مشترک برای گفتگو برسید. پس از مدتی سعی نید باو کمک کنید تا بعضی الفاظ یا جملات که برایش سخت است را بصورت سوالی جواب دهد. مثلا منتظر نشوید که او بگوید که دوستتان دارد بلکه ا او بپرسید ایا مرا دوست داری؟ یا چقدر مرا دوست دای؟ سعی کنید کمی باهم  صممی تر شوید تا او بتواند راحت تر از لایه های احساسی خود بیرون بیابید. سوم اینکه در زندگی خود تنوع ایجاد کنمید. ایجاد تنوع به هر نحوی می تواند مرد را سر ذوق بیاورد.                                                                    شما باید از هر روشی برای این کار استفاده کنید از نحوه لباش پوشیدن گرفته تا صحبت کردن یا حتا رابطه زناشویی. در این اثنا باید حرفهای  دلتان را که سالهاست در دلتان مانده با زبانی نرم یا حتی شوخی به او بزنید تا به انها فکر کند. سعی کنید چیزهایی که باید یاد بگیرد را مستقیما یا بنحوی باو یاد دهید  و منتظر نشوید او خودش دنبال ان برود. گهگاه برایش نامه بنویسید و تمام حرفهایتان را با زبانی نرم و محبت امیز برایش بنویسید. تکرار این کار و پشتکار و صبر شما در این کار رمز موفقیت شماست. از پیشرفت کم او نگران نباشید و راهتان را ادامه دهید. قدمهای کوچک باعث تغییرات بزرگ خواهند شد.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1872
بازدید دیروز: 2746
بازدید کل: 9834926
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...