0 امتیاز
245 بازدید
در سلامت ، بهداشت توسط
با سلام خسته نباشید
دختر ۶ ساله ای دارم، پر انرژی و اهل بازی‌و فعالیت. مهربان ولی زود عصبی میشه و حرص خوره، اکثر شبها بلند بلند و خیلی واضح توی خواب حرف میزنه، میخنده، گریه و... گاهی اگه خوابشم ترسناک باشه با جیغ و داد بیدار میشه و چند لحظه ای طول میکشه که باورش بشه بیداره و توی بغل ماست و همه چیز خواب بوده،‌ این مشکل رو تقریبا دو سه سالی هست که داره، ولی گاهی شبها بیشتر میشه بخصوص اگه شبش بیرون یا مهمونی شلوغی باشیم و زیاد دوندگی و بازی کرده باشه، یه برادر یک ساله داره ولی ما بیشتر توجه و محبتمون رو بهش داریم و حتی برای برادرش هم بهش مسئولیت میدیم. حالا میخوام اولا علتش رو بدونم که جسمیه یا روحی؟ درمان داره یا نه؟ از دست ما چه کاری بر میاد؟
با سپاس فراوان

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
۲۲- حرف زدن کودک در خواب احتمالا ناشی از فشارهای روانی است . او حرفهایی دارد که در طول روز نمی تواند بیان کند یا فکر می کند اگر بگوید ،کسی به آنها اهمیت نمی دهد یا به دلایل دیگر تصمیم می گیرد که خاموش بماند و این حرفها واپس زده می شود. در ضمیر نا خود آگاه کودک ،کودک به دنبال راه فراری می گردد تا تا خود را از این فشار رها سازد . یکی از این راهها واکنشهایی است که در زمان خواب بروز می کند .عده ای حرف می زنند یا بعضیها راه می روند که هر دوی اینها نشانه اضطراب است . باید رابطه ای صمیمی و صحیح بین والدین و چنین کودکانی به وجود بیاید . مثلا: شبها مادر کنار فرزندش بخوابد چون بچه ها شبها بیشتر صحبت میکنند. مادر کنار فرزندش بخوابد و صحبت کند و اجازه دهد تا فرزندش هم با اودرد دل کند. در این صورت می تواند به ذهن و درون فرزندش نفوذ کند . هنگام حرف زدن کودک در خواب والدین هرگز سعی  نکنند که او را بیدار کنند بلکه باید به حرفهایش با دقت گوش کنند . معمولا جمله هایی تکرار می شود . بچه هایی که در خواب حرف می زنند .معمولا کلمات یا جمله هایی را تکرار می کنند و ما می توانیم ازهمان جمله یا کلمه استفاده کنیم وبه مشکل کودک پی ببریم . احتمال دارد مشکل کودک در رابطه با همان کلمات یا جملات کلیدی باشد که می توانیم آنها را استخراج کنیم و مشکل را از میان برداریم.
اما اگر بیشتر وحشت زده بیدار شده و حرکاتی غیر ارادی انجام میدهد و بعد اصلا یادش نمیاید, بهتر است به متخصص مغز و اعصاب مراجعه نمایید و یک چکاپ برای اطمینان انجام دهید.
توسط
نه خدا رو شکر کم پیش میاد وحشت زده از خواب بیدار بشه، وقتی هم اینطوریه کامل یادش میاد و برام تعریف میکنه و همش هم در مورد حیوون یا حشره هست، صحبتاشم توی خواب مختلفه مثلا داره آدرس برداشتن یه وسیله رو میگه یا با دوستش حرف میزنه میخنده، یا مثلا من یا پدرش دعواش کردیم داره معذرت خواهی می کنه، ... خییلی متفاوته خواب هاش، از راهنماییتون بسیار ممنون
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
بنظر نمیرسد مشکل او جدی باشد, هرچه میتوانید فضا را از تشنج و سروصدا دور نگه دارید و بیشتر با او حرف بزنید. از اطرافیان و دوستان مهد و شرایطش اگاه باشید و بدانید در مقابل چه چیز حساسیت بخرج میدهد.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

7 نفر آنلاین
0 عضو و 7 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 3092
بازدید دیروز: 3272
بازدید کل: 9812851
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...